W ciągu 12 miesięcy Google+ może stać się drugim pod względem wielkości serwisem społecznościowym w USA - wynika z badań Bloomberg-YouGov. Co prawda, użytkownicy Google+ są mniej aktywni niż użytkownicy Facebooka, ale może to wynikać z innej struktury demograficznej tych dwóch grup.
Trudno uniknąć porównywania Google+ i Facebooka. Z opublikowanych dotychczas statystyk wynika, że Google+ rośnie szybciej niż Facebook, ale trzeba też zauważyć, że imponujący wzrost mógł być wynikiem zainteresowania napędzanego przez prasę.
Trzeba do tego dodać, że Google+ i Facebook to w rzeczywistości usługi przyciągające różnych ludzi, tak przynajmniej wynika z sondażu opublikowanego przez YouGov. Sondaż ten został przeprowadzony na grupie ponad 1 tys. osób, reprezentatywnej dla mieszkańców USA, w dniach 29 lipca - 2 sierpnia.
Z sondażu wynika, że 13% dorosłych Amerykanów mogło już założyć konto Google+ , a 9% planuje to zrobić w ciągu następnych 12 miesięcy. To znacznie więcej niż w przypadku innych sieci społecznościowych. 30% użytkowników Facebooka, którzy mają konta na Google+, planuje ograniczyć korzystanie z Facebooka. To oznacza, że Google+ ma szansę, by zacząć deptać gigantowi po piętach.
Użytkownicy Google+ są przy tym dość aktywni - 45% z nich czyta jakieś treści raz dziennie. To więcej niż w innych sieciach społecznościowych. Tylko w przypadku Facebooka ten odsetek jest większy i wynosi 62%.
46% użytkowników Google+ tworzy jakieś treści co najmniej raz w tygodniu - podobnie jak w przypadku Twittera. 31% osób, które wcześnie przystąpiły do Google+, już porzuciło swoje konta lub nie użyło tego konta ani razu do publikowania treści.
Z badań Bloomberg-YouGov wynika też, że wśród użytkowników Google+ stosunek mężczyzn do kobiet wynosi 3/2. Na Facebooku na jednego mężczyznę przypada 1,2 kobiety, więc jest to serwis znacznie bardziej lubiany przez płeć piękną. Ponadto:
W wynikach sondażu Bloomberg-YouGov jest jeszcze jedna ciekawostka. Okazuje się, że sieci społecznościowe mają dużo użytkowników czytających treści raz w miesiącu lub rzadziej. W przypadku LinkedIn ten odsetek wynosi aż 60%, a w przypadku MySpace aż 78%.
Facebook ma najmniej takich sporadycznych użytkowników (15%), ale Google+ pod tym względem nie odbiega daleko od Facebooka (18%). Google+ ma najwięcej (37%) użytkowników średnio aktywnych, czytających treści raz w tygodniu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|