Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Internetowe archiwum zawierające miliardy artykułów z gazet, to cel nowego projektu Google. Oprócz utrwalenia treści pisanych w formie cyfrowego archiwum, firma będzie na tym zarabiać.

Najpierw były książki, teraz przyszedł czas na gazety. Firma Google uruchamia nowy projekt, którego celem jest stworzenie cyfrowego archiwum artykułów prasowych z czasów, gdy nie używano jeszcze komputerów.

Teraz jednak, w przeciwieństwie do projektu z książkami, nikt nie powinien zgłaszać naruszenia praw autorskich, gdyż według BBC Google porozumiała się w tej sprawie z wydawcami około 100 gazet. Jest wśród nich m.in. New York Times, Washington Post, ProQuest, Heritage czy Quebec Chronicle-Telegraph, najstarsza gazeta Ameryki Północnej, której pierwsze wydanie ukazało się w 1764 roku.

Dokumenty archiwalne, do których firma zyska dostęp, zostaną najpierw zeskanowane, a następnie zindeksowane i umieszczone w internecie. Wszyscy zainteresowani będą mogli przeglądać oryginalne strony z artykułami oraz reklamami prasowymi. Google w żaden sposób nie będzie ingerować w wyświetlane treści - podaje agencja AP.

Google zapowiada, że dostęp do archiwum będzie darmowy. Firma zamierza zarabiać na reklamach, które będą się pojawiać w wynikach wyszukiwania. Przychodami tymi będzie się dzielić z wydawcami gazet - nie wiadomo jeszcze, w jakiej części.

Google nie udzieliła informacji na temat dokładnej liczby i listy gazet, które zostaną zarchiwizowane, a także wielkości budżetu przeznaczonego na realizację projektu. Kalifornijski gigant liczy, że z czasem zwiększy się liczba gazet, a wraz z nią artykułów dostępnych za pośrednictwem wyszukiwarki Google.

Google News Archive


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *