Załóż konto, stwórz pierwszą kampanię, grupę reklam i wybierz dla niej odpowiednie słowa kluczowe. Na koniec jeszcze tylko odpowiednio dobierz treść skutecznej reklamy i... zacznij czerpać korzyści ze swojej własnej kampanii reklamowej. Tworzenie kampanii AdWords z książką "Google AdWords. Skuteczna kampania reklamowa w internecie" autorstwa Anastasii Holdren ma być dużo prostsze.
reklama
„Reklama w sieci nie jest dla mnie”. „Google AdWords – gdzieś słyszałem, ale nie do końca wiem, o co chodzi”. „Reklama w wyszukiwarkach to tylko generator kosztów, nie przynosi realnych korzyści”. Jeśli identyfikujesz się z którymkolwiek z powyższych stwierdzeń, to albo jeszcze nie rozpocząłeś odpowiednich działań mających na celu zwiększenie ruchu, popularności czy sprzedaży, albo najprawdopodobniej zabrałeś się za to w niewłaściwy sposób. Nie taki jednak diabeł straszny... Stworzenie skutecznej kampanii reklamowej nie jest tak skomplikowane, jak mogłoby się na początku wydawać. Zwłaszcza jeśli zabierzesz się do tego w odpowiedni sposób i właściwie przygotujesz każdy z jej elementów.
Anastasia Holdren stworzyła prawdziwy przewodnik przeprowadzający czytelnika krok po kroku od procedury rejestracji aż po monitorowanie i poprawianie jakości wyświetlanych w Google reklam. Wśród zaprezentowanych porad znalazło się m.in. omówienie całej struktury konta i poruszanie się po nim, polecanych ustawień kampanii czy właściwego doboru słów kluczowych i tworzenia tekstów reklam wyświetlanych użytkownikom wyszukiwarki. Słowem wszystko, czego rozpoczynający dopiero swą przygodę z reklamą AdWords mają prawo nie wiedzieć, a do czego dochodzenie zajęłoby im zdecydowanie więcej czasu i energii niż przeczytanie kilku rozdziałów i postępowanie po kolei zgodnie z zawartymi w nich wskazówkami.
Natomiast dla zaznajomionych już z tworzeniem kampanii reklam internetowych przeznaczona została niejako druga część publikacji. Znajdziemy tam informacje i porady ułatwiające podjęcie odpowiednich działań mających na celu wyróżnienie reklam oraz tworzenie ich w różnych formatach, tak by dotrzeć do jak największej liczby potencjalnie zainteresowanych użytkowników. Całkiem ciekawy jest także rozdział poświęcony sieci reklamowej. Jak ustrzec się nieuczciwych, fałszywych kliknięć w reklamy? Czy warto z niej w ogóle korzystać? A jeśli tak, to w jakich sytuacjach? Odpowiedzi m.in. na powyższe pytania zostały zawarte we wspomnianym przed chwilą rozdziale.
Na koniec autorka książki przybliża nieco kwestie finansowe związane z tworzeniem i utrzymywaniem reklam w Google AdWords oraz pomiarem ich skuteczności. Wśród zaprezentowanych wskazówek i porad na miano szczególnie ciekawych zasługują dotyczące przebiegu licytacji oraz ustalanie odpowiedniej wysokości stawek, by były one maksymalnie korzystne. Nie wiem bowiem, czy zdajesz sobie sprawę, że stawka, jaką faktycznie płacisz za kliknięcie, nie jest równoznaczna z określoną podczas tworzenia kampanii czy grupy reklam maksymalną stawką za dane słowo kluczowe. Jak to się odbywa i na czym owa licytacja polega? Anastasia opisuje to dość przejrzyście. Warto także zwrócić uwagę na końcowe informacje dotyczące konwersji. Wszak reklamy tworzy się w jakimś konkretnym celu. A przynajmniej tak powinno być. Dlatego tak istotne jest śledzenie konwersji, a nawet połączenie konta AdWords z kontem Analytics. W ten sposób działania zmierzające do sprawdzaenia stopnia osiągnięcia danego celu będą jeszcze dokładniejsze i skuteczniejsze.
Wiedza, prezentowana w książce „Google AdWords” będzie szczególnie przydatna początkującym lub dopiero przyszłym reklamodawcom. Zdecydowanie ułatwi start, pomoże stworzyć kampanię z prawdziwego zdarzenia, z odpowiednimi grupami reklam i słowami kluczowymi o najwyższym wskaźniku jakości. Ale nawet jeśli posiadasz już konto AdWords i debiut na reklamowej scenie wyszukiwarki Google masz za sobą, nie oznacza, że nie znajdziesz w tej publikacji nic dla siebie. Może zainteresuje Cię, w jaki sposób sprawić, by Twoje reklamy pojawiały się nie z prawej strony wyników wyszukiwania, lecz nad nimi? Albo know-how, jak ustrzec się zawyżania realnie płaconej stawki za słowa kluczowe przez niewłaściwe ustawienia kampanii i grup reklam? Być może także zechcesz prześledzić, po jakich słowach kluczowych użytkownicy faktycznie trafiają na Twoją stronę docelową i jak się one mają do słów w ustalonych przez Ciebie kampaniach?
Sam zdecyduj, czy ta książka jest dla Ciebie.
Katarzyna Ryfka-Cygan
Biznesinternetowy.com
tytuł oryginału: Google AdWords: Managing Your Advertising Program
Autorzy: Anastasia Holdren
Tłumaczenie: Tomasz Walczak
Data wydania: 05/2012
Stron: 208
ISBN: 9788324647736 / 978-83-246-4773-6
Format: 104x208
Oprawa: miękka
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|