55% pracowników z Generacji Z, czyli młodych ludzi urodzonych po 1995 roku, oraz 56% Millenialsów twierdzi, że chce pracować w biurach typu open space (otwarta przestrzeń biurowa), pomimo związanych z tym zakłóceń. Wynika tak z nowego badania przeprowadzonego przez Future Workplace. Co wszystkie produktywne pokolenia myślą dziś o swoim środowisku pracy?
reklama
Prawie wszyscy (99%) pracownicy czują się są rozproszeni podczas pracy.
Ponad połowa z nich twierdzi, że z powodu hałasu ma problemy z prowadzeniem rozmów telefonicznych (51%) oraz utrudnia on im koncentrację (48%).
Dla 76% wszystkich ankietowanych największym „rozpraszaczem” są rozmawiający zbyt głośno przez telefon, a dla 65% dyskutujący koledzy i koleżanki.
93% odczuwa frustrację (przynajmniej sporadycznie) z powodu rozproszenia uwagi podczas rozmowy telefonicznej lub wideo.
Połowa pracowników woli pracę w open space, a im młodsi, tym bardziej preferują taki układ - 55% pracowników z Generacji Z i 56% Milenialsów preferuje biura otwarte w porównaniu z 47% pracowników z Generacji X (osoby urodzone pomiędzy latami 1965 – 1980) i 38 % z pokolenia powojennego wyżu.
Ponad połowa badanych z grupy Generacji Z (52%) twierdzi, że są najbardziej produktywni, gdy pracują w głośnym otoczeniu lub gdy mają możliwość rozmawiania. 60% najstarszych badanych twierdzi, że są najbardziej produktywni, gdy jest cicho.
20% Generacji Z spędza co najmniej połowę dnia na rozmowach telefonicznych, wideo lub grupowych, podczas gdy w ten sposób działa tylko 7% najstarszych pracowników.
35% pracowników z Generacji Z używa słuchawek, aby poradzić sobie z hałasem, podczas gdy tylko 16% najstarszych pracowników robi to samo.
Czterech na dziesięciu Millenialsów i „Zetów” przenosi się do wygodnych przestrzeni, wyposażonych w kanapy czy pufy. Przeciwnie robi pokolenie ich dziadków – pracuje głównie w przy biurku.
W porównaniu z Generacją Z, trzy razy więcej pracowników z powojennego wyżu przyznaje, że nie radzi sobie z problemami ze skupieniem w biurze.
Co warte podkreślenia, wyniki badania pokazują, że prawie trzy na cztery osoby pracowałyby w biurze więcej – i byłyby bardziej produktywne – gdyby pracodawcy robili więcej w celu zmniejszenia rozproszenia uwagi w miejscu pracy, dzięki współpracy między działem IT, HR i administracją budynku.
9 na 10 respondentów twierdzi zaś, że hałas podczas rozmów telefonicznych frustruje ich, a większość pracowników uczestniczących w rozmowach telefonicznych i wideokonferencjach mówi, że rozproszenie można zminimalizować dzięki nowej technologii (56%) i eliminacji hałasu tła (56%).
Ponad połowa pracowników twierdzi natomiast, że ich firma może zredukować problemy ze skupieniem poprzez ustanowienie cichych stref, ustalenie wytycznych dotyczących odpowiedniego poziomu hałasu i zmianę układu biura.
Wyniki badań są oparte na globalnym badaniu przeprowadzonym przez agencję Savanta w USA, Kanadzie, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Chinach, Australii, Nowej Zelandii, Japonii i Indiach w dniach 18-26 marca 2019 roku. W ramach tego badania 5150 respondentów zadano ogólne pytania dotyczące ich pracy w biurze oraz korzyści i problemów z niej wynikających . Badanie było skierowane do pracowników, którzy pracują co najmniej trzy dni w korporacyjnym środowisku biurowym i w organizacjach różnej wielkości. Wszyscy ankietowani przeszli proces podwójnego procesu weryfikacji (opt-in) i otrzymali średnio 300 punktów przed wzięciem udziału w ankietach.
Źródło: Poly
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|