Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

gemiusReport: serwisy wideo zyskują na popularności

17-03-2011, 16:00

Aż 95% internautów zetknęło się z serwisami wideo. Jednocześnie coraz większą popularność zdobywa telewizja internetowa. Korzystanie z niej zadeklarowało aż 53% respondentów – wynika z raportu „Audio i wideo w sieci, styczeń 2011” zrealizowanego przez Gemius S.A. przy współpracy partnerskiej z Grupą Onet.pl.

Choć wciąż niezwyciężonym medium dostarczającym materiały filmowe pozostaje telewizja tradycyjna, serwisy internetowe przyciągają sporą liczbę sympatyków. Większość użytkowników korzysta z serwisów wideo, jednak – jak wynika z gemiusReport – aż 53% badanych jest zainteresowanych telewizją internetową. Znacznie mniejszy odsetek miał styczność z VOD, czyli „wideo na żądanie”. 2/3 badanych nie korzystało z Video on Demand. Najmniejszą popularnością cieszy się telewizja peer-to-peer.

Sonda
Najczęściej korzystam z serwisów:
  • wideo
  • VOD
  • oferujących telewizję internetową
  • nie korzystam z żadnego z powyższych
wyniki  komentarze

Dlaczego tak wielu internautów wybiera serwisy wideo i audio? Respondenci jako główne powody korzystania z VOD wskazują: darmowy dostęp, wysoką jakość obrazu i dźwięku oraz różnorodność dostępnych programów, filmów i seriali. Co więcej, serwisy wideo w porównaniu z telewizją internetową są dla oglądających łatwiej dostępne. Przyciągają także nieinwazyjnymi reklamami i większą atrakcyjnością. Z kolei telewizja internetowa wzbudza większe zaufanie respondentów.

>> Czytaj też: VoD - światowe hity na kliknięcie

Internetowym widzem niemal w podobnym stopniu można nazwać kobietę i mężczyznę. Respondenci obu płci deklarują korzystanie z serwisów oferujących treści multimedialne online – mężczyźni nieco częściej wolą oglądać serwisy wideo, a kobiety VOD.

Największą popularnością cieszą się serwisy wideo
fot. Gemius - Największą popularnością cieszą się serwisy wideo
gemiusReport wskazuje także przybliżony wiek oglądających audio i wideo w sieci. Najmniejszą styczność z „wideo na żądanie” miały osoby powyżej 34 roku życia. 72% badanych z tej grupy wiekowej nigdy nie miała styczności z VOD. Najmłodsi badani (grupa wiekowa 15-19 lat) dużo częściej deklarowali korzystanie z kanałów audio/wideo niż starsi respondenci, z wyjątkiem telewizji internetowej, której w podobnym stopniu używają osoby w różnym wieku.

Najczęściej oglądane treści w serwisach wideo dotyczą muzyki (74%) i rozrywki/humoru (72%). Ich popularność jednak istotnie spadła w porównaniu ze styczniem 2010 r. W ciągu ostatniego roku znacznie wzrosła natomiast popularność treści edukacyjnych (35%), treści dotyczących stylu życia (31%) oraz materiałów o polityce. Po te ostatnie sięga 23% internautów.

Internauci 34+ są najmniejszą grupą odbiorców serwisów VOD
fot. Gemius - Internauci 34+ są najmniejszą grupą odbiorców serwisów VOD
Podobny odsetek internautów wybiera materiały erotyczne. Ich oglądalność w serwisach wideo zmalała jednak z 30% do 24% w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku. Najmniejszym zainteresowaniem wśród widzów telewizji internetowej cieszą się programy religijne, dla dzieci i o życiu gwiazd.

>>  Czytaj też: Kinoplex: VOD za reklamy na Gazeta.pl

Większość internautów nie jest gotowa płacić za interesujące ich materiały i brak reklam w internetowych środkach przekazu treści audio i wideo. Największą zgodę na opłaty wyrazili użytkownicy VOD (37%), najmniejszą – osoby korzystające z serwisów wideo (13%).

Jakie trendy przewidujemy? Z gemiusReport wynika, że zarówno użytkownicy serwisów wideo, telewizji internetowej, jak i wypożyczalni wideo online zapowiadają zwiększenie intensywności wykorzystania tych kanałów w przyszłości. Takie deklaracje internautów w odniesieniu do telewizji internetowej i Video on Demand pozwalają przypuszczać, że korzystanie z tych mediów będzie rosnąć wraz z czasem – mówi Aleksander Szafaryn, Brand Manager badania gemiusStream w Gemius SA.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:





fot. Freepik




fot. Freepik



fot. DALL-E