Od czerwca 2010 od czerwca 2011 do grona europejskich internautów dołączyło około 16 mln osób. Spośród wszystkich analizowanych rynków regionu CEE najwyższym poziomem penetracji internetu charakteryzowały się te najmniejsze. Liderem jest Estonia, gdzie 80 proc. populacji surfuje po sieci przynajmniej raz w miesiącu – wynika z badania gemiusAudience.
Ukraina, pomimo stosunkowo młodego rynku internetowego, może pochwalić się największym wzrostem liczby internautów spośród badanych krajów. Od czerwca 2010 do czerwca 2011 odnotowano tam 44-proc. wzrost liczby użytkowników internetu. Powyższy wynik zasługuje na uznanie, zwłaszcza że pod względem liczby internautów kolejny kraj w rankingu – Rosja – odnotował o jedną trzecią mniejszy wzrost procentowy.
W ciągu pięciu minionych pięciu lat na pierwszym miejscu w rankingu wydatków na reklamę online na użytkownika plasuje się rynek czeski, gdzie na jednego internautę przypada kwota 60 euro. Według wspominanego raportu IAB AdEx w 2011 r. region CEE jest najszybciej rosnącym rynkiem pod względem wydatków na reklamę w sieci i odnotowuje 33,8-proc. wzrost przychodów z reklamy w porównaniu do poprzedniego roku.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|