Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Gemius: przybyło 16 mln internautów w Europie Środkowo-Wschodniej

25-10-2011, 21:49

Od czerwca 2010 od czerwca 2011 do grona europejskich internautów dołączyło około 16 mln osób. Spośród wszystkich analizowanych rynków regionu CEE najwyższym poziomem penetracji internetu charakteryzowały się te najmniejsze. Liderem jest Estonia, gdzie 80 proc. populacji surfuje po sieci przynajmniej raz w miesiącu – wynika z badania gemiusAudience.

Penetracja internetu w regionie (2010 – 2011)
fot. Gemius - Penetracja internetu w regionie (2010 – 2011)
Wyniki badania gemiusAudience, obejmującego między innymi monitoring zachowania internautów w sieci i ich nawyków oraz wskaźniki dotyczące struktury socjo-demograficznej, wskazują, że krajem o największej liczbie internautów w regionie CEE jest Rosja. Populacja użytkowników sieci przekroczyła tam 50 mln, a w ciągu zaledwie roku ponad 10 mln nowych użytkowników zaczęło korzystać z rosyjskiej sieci przynajmniej raz w miesiącu. Na drugim miejscu w tym rankingu uplasowała się Turcja, w której liczba internautów wynosi około 24 mln. W Polsce liczba internautów w lipcu 2011 r. wynosiła blisko 19 mln.

Ukraina, pomimo stosunkowo młodego rynku internetowego, może pochwalić się największym wzrostem liczby internautów spośród badanych krajów. Od czerwca 2010 do czerwca 2011 odnotowano tam 44-proc. wzrost liczby użytkowników internetu. Powyższy wynik zasługuje na uznanie, zwłaszcza że pod względem liczby internautów kolejny kraj w rankingu – Rosja – odnotował o jedną trzecią mniejszy wzrost procentowy.

Czytaj też: Gemius: reklamy online w III kwartale 2011

Wydatki na reklamę online na użytkownika (€/2010) – wszystkie kraje poza Ukrainą, Białorusią i Serbią
fot. Gemius - Wydatki na reklamę online na użytkownika (€/2010) – wszystkie kraje poza Ukrainą, Białorusią i Serbią
W krajach regionu CEE udział wydatków na reklamę online jest wciąż niższy niż w krajach Europy Zachodniej. Takie wnioski można wyciągnąć, analizując dane zawarte w raporcie IAB AdEx.

W ciągu pięciu minionych pięciu lat na pierwszym miejscu w rankingu wydatków na reklamę online na użytkownika plasuje się rynek czeski, gdzie na jednego internautę przypada kwota 60 euro. Według wspominanego raportu IAB AdEx w 2011 r. region CEE jest najszybciej rosnącym rynkiem pod względem wydatków na reklamę w sieci i odnotowuje 33,8-proc. wzrost przychodów z reklamy w porównaniu do poprzedniego roku.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR