16 proc. przedsiębiorstw albo nie ma strategii bezpieczeństwa, albo nie rozważało jej aktualizacji przez więcej niż trzy lata. 60 proc. firm przeprowadziło pełną ocenę strategii bezpieczeństwa w ciągu ostatnich 12 miesięcy - wynika z badań firmy Fortinet.
Najważniejszymi czynnikami przemawiającymi za wprowadzeniem zmian w strategii bezpieczeństwa są: rosnąca złożoność zagrożeń i ataków (25 proc. ankietowanych wskazało to jako główny powód) oraz zapewnienie zgodności z regulacjami compliance (16 proc.). Respondenci wymienili również rozwój usług w chmurze (19 proc.), mobilność (16 proc.) i wirtualizację (13 proc.).
88 proc. ankietowanych stwierdziło, że ich strategia bezpieczeństwa uwzględnia konieczność ochrony urządzeń mobilnych. Jednak tylko 66 proc. udostępnia pracownikom urządzenia mobilne, na których zostały wdrożone korporacyjne reguły bezpieczeństwa. 21 proc. firm przenosi odpowiedzialność za zabezpieczenie osobistych urządzeń na ich użytkowników.
Na pytanie, które elementy infrastruktury IT są najbardziej narażone z punktu widzenia bezpieczeństwa, respondenci najczęściej wskazywali na sieci bezprzewodowe (zadeklarowało tak 57 proc. badanych). Sieci bezprzewodowe uplasowały się również na pierwszej pozycji pod względem największej liczby luk, przed infrastrukturami sieci szkieletowych i bazami danych.
69 proc. badanych firm korzysta ze skonsolidowanych elementów bezpieczeństwa na bieżąco, a 79 proc. z nich deklaruje kontynuację konsolidacji dla większego bezpieczeństwa w ciągu najbliższych 12 miesięcy. 7 proc. zamierza powstrzymać się od wszelkich konsolidacyjnych zabezpieczeń sieci w najbliższej przyszłości.
Badanie zostało przeprowadzone wśród decydentów IT z 300 dużych i średnich przedsiębiorstw we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, krajach Beneluksu i Wielkiej Brytanii.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|