Ponad pięć milionów Polaków ma już konta na Facebooku. W ciągu roku ich liczba zwiększyła się ponad trzykrotnie. Jeszcze szybciej rosną na portalu nakłady na kampanie reklamowe i marketingowe.
Jedna za drugą powstają agencje specjalizujące się w social mediach, budżety na reklamę na Facebooku sięgają już kilkuset tysięcy złotych, a przedsiębiorstwom wręcz nie wypada nie mieć na nim swojego fanpage'a, czyli strony firmowej. Tam są klienci. W ciągu dwóch lat liczba użytkowników portalu wzrosła w Polsce z 600 tysięcy do 5,3 mln. Tylko w ostatnim miesiącu dołączyło ponad 700 tysięcy osób. Trzy czwarte polskich użytkowników to ludzie pomiędzy 18. a 34. rokiem życia, czyli najbardziej poszukiwany klient nastawiony na wydawanie.
– Wygląda na to, że tempo przyrostu FB w Polsce szybko nie wyhamuje – mówi Mark Cowan, odpowiadający za rozwój serwisu na nowych rynkach.
Sukces portalu przekłada się na cenę umieszczanych w nim reklam. W ciągu trzech ostatnich miesięcy wycena wskaźnika CPC dla Polski (Cost per Click, czyli opłata za dostęp do tysiąca użytkowników, którzy klikną w konkretną reklamę) podskoczyła z 21 do 28 centów. Z cennika ARBOinteractive, firmy sprzedającej reklamy na Facebooku, wynika, że koszt tygodniowej kampanii na portalu zaczyna się od kwoty 20 tysięcy, a kończy na ponad 160 tysiącach złotych.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Facebookowa potęga marketingu: biznes przeprowadza się do sieci
Sylwia Czubkowska
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*