ePUAP to serwis kluczowy dla polskiej e-administracji. Teraz jest dostępny w nowej wersji i szybko przybywa mu użytkowników. Ministerstwo cyfryzacji zapowiedziało też przeznaczenie pieniędzy na tworzenie Centrów Aktywności Cyfrowej w gminach, które mogą spopularyzować e-administrację.
W połowie sierpnia ruszyła ePUAP2 - odnowiona wersja ePUAP, czyli rządowego serwisu umożliwiającego załatwianie spraw w urzędach. Czytelnicy Dziennika Internautów przesłali do naszej redakcji opisy swoich wrażeń. Wówczas, w sierpniu, nie były one najlepsze. Niektórzy ludzie mieli problem z takimi rzeczami jak zalogowanie się. Oczywiście mamy na uwadze, że ludzie chętniej prześlą opinię negatywną niż pochwalą coś za to, że działa. Inna rzecz, że na stronie ePUAP była informacja o trwającym "strojeniu" aplikacji.
Dziś natomiast Minister Administracji i Cyfryzacji Andrzej Halicki wziął udział w konferencji prasowej poświęconej uruchomieniu platformy ePUAP2 i wprowadzeniu nowych usług. Minister Andrzej Halicki powiedział, że już dziś obserwujemy wzrost zainteresowania nową platformą. Liczba zakładanych profili zaufanych wzrosła trzykrotnie z 400 dziennie do ponad 1200.
Już ponad 1 mln osób korzysta z usług ePUAP i prawie 500 tys. z Profilu Zaufanego. Liczba Profili Zaufanych przyrasta o 15 tys. miesięcznie, a nowych kont zakładanych na ePUAP o 30 tys. Wprowadzono zmiany, dzięki którym zwiększyła się wydajność systemu. Liczba osób mogących się jednocześnie logować w systemie docelowo wyniesie do 20 tysięcy. Oznacza to, że jeżeli użytkownik średnio potrzebuje 10 minut, żeby przeprowadzić transakcję, to dziennie będzie można obsłużyć prawie 3 mln użytkowników.
Według MAC zwiększyła się też liczba miejsc, w których można potwierdzić profil zaufany. Działa już ponad 1100 punktów potwierdzających w Polsce (w urzędach skarbowych, urzędach wojewódzki, niektórych urzędach miast, oddziałach ZUS, wybranych placówkach Poczty Polskiej) oraz w innych krajach (w konsulatach, ambasadach).
Uruchomione zostały nowe usługi. Za pośrednictwem platformy można zgłosić utratę dowodu osobistego, zawnioskować o jego wymianę lub wydanie oraz poprosić o odpis aktu stanu cywilnego (np. urodzenia, małżeństwa, zgonu).
Ministerstwo cyfryzacji twierdzi też, że ma w przygotowaniu 100 kolejnych usług i podaje przykłady:
Przypomnijmy jeszcze, że w promowanie polskiej e-administracji ma się włączyć Poczta Polska. Operator pocztowy chce stworzyć do 500 Centrów Aktywności Cyfrowych (CAC) oraz wprowadzić bezpłatny dostęp do internetu w 4500 placówkach pocztowych. W Centrach Aktywności Cyfrowej w placówkach Poczty Polskiej będzie można założyć i potwierdzić Profil Zaufany. Będzie można również: otworzyć działalność gospodarczą w systemie CEIDG, zweryfikować dowód rejestracyjny i prawo jazdy, przez całą dobę korzystać z bezpłatnego Wi-Fi.
W czasie konferencji prasowej szef MAC powiedział, że ministerstwo ogłosiło konkurs na zakładanie Centrów Aktywności Cyfrowej w powiatach oraz gminach miejskich. Na jego realizację MAC planuje przekazać środki w wysokości 2 mln zł.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|