Email w biegu: Jak dziś sprawdzamy pocztę elektroniczną - raport GetResponse

PATRONAT MEDIALNY 02-10-2012, 18:22

Niemal 24% badanych wykorzystuje do sprawdzania poczty email jednocześnie urządzenia mobilne i stacjonarne. Ponad 18% użytkowników smartfonów najczęściej wykorzystuje je do sprawdzania poczty email, a 63,3% z nich prowadzi za ich pomocą aktywną korespondencję emailową - wynika z raportu "Email w biegu" przygotowanego przez ekspertów GetResponse.

Czas zwiększonych wydatków zbliża się nieubłaganie.

>> Sprawdź konto z kartą otwartą na dzisiaj <<

0 zł za prowadzenie rachunku, użytkowanie karty debetowej i wypłaty gotówki!


Eksperci email marketingu z GetResponse zbadali popularność urządzeń mobilnych w kontekście sprawdzania poczty email. Badanie zostało przeprowadzone na grupie 960 osób z różnej wielkości firm z 16 branż.

Z badania wynika, że niemal 24% respondentów wykorzystuje do sprawdzania poczty email jednocześnie urządzenia mobilne i stacjonarne. Natomiast najczęściej używanym w tym celu narzędziem jest laptop (37,9%). Na drugim miejscu uplasował się smartfon (21%). Z kolei korzystanie z komputera stacjonarnego zadeklarowało jedynie niecałe 15% ankietowanych.

Użytkownicy smartfonów najczęściej wykorzystują je (oprócz wykonywania połączeń telefonicznych) do sprawdzania poczty email (18,3%). Respondenci wskazywali również przeglądanie stron internetowych (17,8%) i korzystanie z aplikacji mobilnych (15%).

Email w biegu - infografika
fot. - Email w biegu - infografika
Ponadto 63,3% użytkowników wykorzystujących smartfony do sprawdzania poczty email prowadzi za ich pomocą aktywną korespondencję emailową (wysyła i odbiera wiadomości email). A niemal 68% wykorzystuje smartfony do sprawdzania zarówno korespondencji służbowej, jak i prywatnej. Zdecydowana większość (70,5%) użytkowników wykorzystujących smartfony do sprawdzania poczty email robi to regularnie z taką samą intensywnością przez wszystkie dni tygodnia.

W przeciwieństwie do rynku amerykańskiego 74,3% polskich użytkowników smartfonów deklaruje, że w przypadku otrzymania wiadomość, która nie wyświetla się poprawnie na urządzeniu mobilnym, przeczyta ją  później jeszcze raz na urządzeniu stacjonarnym.

Ponad połowa (62,9%) użytkowników smartfonów wykorzystujących je do sprawdzania poczty email przyznała, że newsletter przeczytany na urządzeniu mobilnym nie skłonił ich do zakupu reklamowanego produktu.

– Tempo "konsumpcji" poczty na urządzeniach mobilnych w USA jest jeszcze szybsze. Według badania agencji Return Path do końca 2012 roku więcej emaili otwieranych będzie na smartfonach niż na laptopach i komputerach stacjonarnych. Dla marketerów to niezwykle ważna informacja i duży zwrot w optymalizacji kampanii email marketingowych. Aby wyjść naprzeciw trendom i nadal uzyskiwać pożądany zwrot z email marketingowych inwestycji, należy korzystać z platform umożliwiających sprawdzenie poprawności wyświetlania mailingu na urządzeniach mobilnych oraz ilości użytkowników smartfonów wśród odbiorców naszych komunikatów – komentuje wyniki raportu Maciej Ossowski, Dyrektor Działu Edukacji i Optymalizacji w GetResponse.

Badanie zostało przeprowadzone w okresie 22.06 – 25.07.2012 r. Szczegółową analizę badania można znaleźć w raporcie Email w biegu: Jak dziś sprawdzamy pocztę elektroniczną

Dziennik Internautów był patronem medialnym tego badania.



Sprawdź, który bank może zaproponować Ci najtańsze kredyty gotówkowe, najlepsze kredyty hipoteczne, kredyty dla firm, bezpłatne konta osobiste, konta firmowe czy najlepiej oprocentowane lokaty >>
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
To warto przeczytać






fot. Kaspersky


  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
RSS
Copyright © 1998-2021 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.