Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Email w biegu: Jak dziś sprawdzamy pocztę elektroniczną - raport GetResponse

PATRONAT MEDIALNY 02-10-2012, 18:22

Niemal 24% badanych wykorzystuje do sprawdzania poczty email jednocześnie urządzenia mobilne i stacjonarne. Ponad 18% użytkowników smartfonów najczęściej wykorzystuje je do sprawdzania poczty email, a 63,3% z nich prowadzi za ich pomocą aktywną korespondencję emailową - wynika z raportu "Email w biegu" przygotowanego przez ekspertów GetResponse.

Eksperci email marketingu z GetResponse zbadali popularność urządzeń mobilnych w kontekście sprawdzania poczty email. Badanie zostało przeprowadzone na grupie 960 osób z różnej wielkości firm z 16 branż.

Z badania wynika, że niemal 24% respondentów wykorzystuje do sprawdzania poczty email jednocześnie urządzenia mobilne i stacjonarne. Natomiast najczęściej używanym w tym celu narzędziem jest laptop (37,9%). Na drugim miejscu uplasował się smartfon (21%). Z kolei korzystanie z komputera stacjonarnego zadeklarowało jedynie niecałe 15% ankietowanych.

Użytkownicy smartfonów najczęściej wykorzystują je (oprócz wykonywania połączeń telefonicznych) do sprawdzania poczty email (18,3%). Respondenci wskazywali również przeglądanie stron internetowych (17,8%) i korzystanie z aplikacji mobilnych (15%).

Email w biegu - infografika
fot. - Email w biegu - infografika
Ponadto 63,3% użytkowników wykorzystujących smartfony do sprawdzania poczty email prowadzi za ich pomocą aktywną korespondencję emailową (wysyła i odbiera wiadomości email). A niemal 68% wykorzystuje smartfony do sprawdzania zarówno korespondencji służbowej, jak i prywatnej. Zdecydowana większość (70,5%) użytkowników wykorzystujących smartfony do sprawdzania poczty email robi to regularnie z taką samą intensywnością przez wszystkie dni tygodnia.

W przeciwieństwie do rynku amerykańskiego 74,3% polskich użytkowników smartfonów deklaruje, że w przypadku otrzymania wiadomość, która nie wyświetla się poprawnie na urządzeniu mobilnym, przeczyta ją  później jeszcze raz na urządzeniu stacjonarnym.

Ponad połowa (62,9%) użytkowników smartfonów wykorzystujących je do sprawdzania poczty email przyznała, że newsletter przeczytany na urządzeniu mobilnym nie skłonił ich do zakupu reklamowanego produktu.

– Tempo "konsumpcji" poczty na urządzeniach mobilnych w USA jest jeszcze szybsze. Według badania agencji Return Path do końca 2012 roku więcej emaili otwieranych będzie na smartfonach niż na laptopach i komputerach stacjonarnych. Dla marketerów to niezwykle ważna informacja i duży zwrot w optymalizacji kampanii email marketingowych. Aby wyjść naprzeciw trendom i nadal uzyskiwać pożądany zwrot z email marketingowych inwestycji, należy korzystać z platform umożliwiających sprawdzenie poprawności wyświetlania mailingu na urządzeniach mobilnych oraz ilości użytkowników smartfonów wśród odbiorców naszych komunikatów – komentuje wyniki raportu Maciej Ossowski, Dyrektor Działu Edukacji i Optymalizacji w GetResponse.

Badanie zostało przeprowadzone w okresie 22.06 – 25.07.2012 r. Szczegółową analizę badania można znaleźć w raporcie Email w biegu: Jak dziś sprawdzamy pocztę elektroniczną

Dziennik Internautów był patronem medialnym tego badania.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *