Niepełnosprawni to znaczna grupa e-klientów, ale ich potrzeby nie zawsze brane są pod uwagę przez e-sklepy. Sprzedawcy, którzy chcieliby usunąć bariery dla niepełnosprawnych klientów, mogą znaleźć wskazówki w raporcie IAB na ten temat.
reklama
Dziennik Internautów wspominał już, że niepełnosprawni mogą robić w sieci wszystko to, co robią osoby pełnosprawne. Są wśród nich osoby bardzo aktywne, także prowadzące własne firmy. Niestety wciąż muszą się oni zmagać z dyskryminacją ze strony firm, niektórych instytucji, banków itd.
E-sklepy powinny ułatwiać zakupy niepełnosprawnym nie tylko ze względu na wzniosłe ideę dostępności. Po prostu niepełnosprawny to też klient, który płaci. Nie zostawi on w e-sklepie pieniędzy, jeśli mu się to uniemożliwi, a warto wiedzieć, że w 2011 roku liczba osób niepełnosprawnych prawnie w wieku produkcyjnym wynosiła około 2 milionów, co stanowiło 8,4% ludności w tym wieku!
Aby ułatwić e-sklepom wyjście do niepełnosprawnych, eksperci zrzeszeni w "Grupie Roboczej E-commerce" działający w ramach związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przygotowali raport Wygoda zakupów w internecie. Dokument ten stanowi zbiór wskazówek dla projektantów stron internetowych, a zebrane w nim informacje mają za zadanie pokazać im, jak niewielkie zmiany mogą mieć ogromny wpływ na to, czy dana strona zostanie odczytana przez np. osobę niewidomą.
Przed sporządzeniem raportu zespół Divante w ramach działania w Grupie Roboczej e-Commerce IAB postanowił przetestować 3 sklepy internetowe www.superkoszyk.pl, www.oponeo.pl i www.answear.com z osobami niepełnosprawnymi. Raport nie jest zatem jedynie odsyłaniem do standardów, ale zwraca uwagę na to, w jaki sposób osoby niepełnosprawne poruszają się po stronach, co dla nich jest ważne, na co zwracają uwagę, czego im brakuje.
Raport uwzględnia potrzeby osób niewidomych i niedowidzących, daltonistów, osób z wadami słuchu oraz osób z niepełnosprawnością ruchową.
E-handlowcy powinni mieć na uwadze, że strony dostępne dla niepełnosprawnych są z reguły bardziej przyjazne dla wszystkich. To trochę tak, jak z podjazdami dla wózków inwalidzkich, z których mogą korzystać matki z dziećmi. Każde wprowadzone udogodnienie ostatecznie jest udogodnieniem dla klienta, który płaci.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|