Unijne rozporządzenie dotyczące przekazywania konsumentom informacji na temat żywności wpłynie także na sektor e-handlu. Nowe zasady wejdą w życie w 2014 roku, ale już teraz wiadomo, że e-sklepy czeka dużo pracy.
reklama
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w Sprawie Przekazywania Konsumentom Informacji Na Temat Żywności (z 25 października 2011r.) zaostrza zasady opisywania żywności i informowania konsumentów o składnikach poszczególnych produktów spożywczych. Nowa regulacja ma na celu ochronę zdrowia i interesów konsumentów oraz umożliwienie im podjęcia świadomego wyboru.
Jak tłumaczy Bartosz Kiełbiński z portalu OpisyProduktow.pl, nowe wymagania wiążą się z koniecznością przeniesienia do e-sklepów dokładnych informacji o produktach z opakowań. Nie wystarczy zatem zdjęcie frontu opakowania oraz marketingowy opis. Obowiązywać będą te same wymagania dotyczące informacji o produkcie, które dotyczą producentów przy zamieszczaniu informacji na opakowaniach produktów, a więc m.in.: wykaz składników, wartości odżywcze, ilość netto żywności, wszelkie specjalne warunki przechowywania lub warunki użycia. Jedyną różnicą będzie data przydatności do spożycia, która może być pominięta.
To oznacza, że e-sklepy zostaną obarczone odpowiedzialnością za dokładne przekopiowanie informacji z opakowania do e-opakowania, prezentowanego w e-handlu. Pojawiają się więc obawy środowisk e-commerce związane z dostępem do rzetelnych informacji o produkcie, pracochłonnością przy wprowadzaniu danych oraz zarządzaniem zmianą produktów, która jest dużym wyzwaniem w branży produktów codziennego użytku.
Z badań firmy PMR wynika, że obecnie w Polsce działa ponad 300 podmiotów oferujących e-sprzedaż żywności. Coraz częściej sklepy "tradycyjne" decydują się na rozszerzenie usług o sklep online. Aktualnie tylko 5 proc. osób robiących zakupy w sieci nabywa tą drogą również żywność.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|