Jak stworzyć ogólnoeuropejski biznes internetowy, gdy na kontynencie funkcjonuje 29 państw, 26 języków, 14 rodzajów systemów podatkowych i 8 rodzajów dostawy? Jak wykorzystać technologie mobilne w handlu internetowym? Czy w Europie Środkowo-Wschodniej może przyjąć się model re-commerce? Między innymi nad tymi tematami zastanawiali się uczestnicy zakończonej we wtorek konferencji „e-nnovation – more than experience” organizowanej w Poznaniu przez Grupę Allegro.
reklama
W pierwszym dniu spotkania swoimi doświadczeniami dzielili się m.in. Eric Ly z biznesowego serwisu społecznościowego LinkedIn, który ma 100 mln użytkowników, Grzegorz Wójcik, Dyrektor Generalny Grupy Allegro prowadzącej ok. 75 serwisów e-commerce w 20 krajach, a także Jeff Taylor, założyciel i dyrektor zarządzający Monster.com – największego na świecie serwisu rekrutacyjnego. Eric Ly i Jeff Tylor mówili o wnioskach płynących z sukcesów biznesów internetowych z Doliny Krzemowej oraz sposobach na prowadzenie własnych projektów. Grzegorz Wójcik przeanalizował trendy, którym ulega branża e-handlu na świecie.
- Zorganizowaliśmy e-nnovation, by umożliwić spotkanie przedstawicieli biznesu z krajów Europy Środkowo-Wschodniej z czołówką specjalistów ze świata, którzy zajmują się jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi gospodarki, czyli handlem w internecie – mówi Magdalena Krukowska, Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Grupy Allegro. Ok. 700 uczestników, przedstawicieli branży z Europy Środkowo-Wschodniej, inwestorów, dyrektorów zarządzających m.in. w branży retail i właścicieli sklepów internetowych wymienia się wiedzą i doświadczeniami, które mają ułatwić im wykorzystanie nowych kanałów sprzedaży – dodaje.
- Liczymy, że wymiana wiedzy i doświadczeń, która jest efektem konferencji przełoży się nie tylko na pojawienie się nowych projektów internetowych, ale również ułatwi handlowanie w sieci firmom, które do tej pory świetnie radziły sobie głównie poza internetem – podsumowuje Magdalena Krukowska.
W czasie imprezy zaprezentowano również siedmiu finalistów, autorów najlepszych projektów zgłoszonych na konkurs Start with e-nnovation. Wśród nich znaleźli się przedsiębiorcy internetowi z Chorwacji, Irlandii, Litwy, Francji, Hiszpanii, Egiptu, a także Polski.
Zwycięzcą konkursu, w opinii zarówno jury, jak i publiczności, został projekt SuperMama zaprezentowany przez dwie autorki pochodzące z Egiptu. Doceniono nie tylko kreatywny pomysł, ale także model biznesowy, który zdaniem jurorów sprawdzi się i w Egipcie i w różnych rejonach Europy. SuperMama to strona dla nowoczesnych mam, która pozwala na kompleksowe zarządzanie ich działaniami: od opieki na dziećmi, po żywienie, fitness czy inne sprawy pozadomowe. Innowatorki otrzymały nagrodę – 10000 euro.
Rywalami zwycięskiego projektu były m.in. chorwacki Mediatoolkit, czyli narzędzie do analizy treści w sieci, aplikacja docTrackr ułatwiająca zarządzanie dokumentami, hiszpańska aplikacja e-learningowa Nubink, polski serwis społecznościowy dla piłkarzy U21, platforma BusyFlow przeznaczona do zarządzania projektami i BalconyTV – irlandzki projekt przedstawiający nowy pomysł na promocję muzyki w sieci.
Więcej informacji o konferencji na stronie: e-nnovation.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|