iPhone 4 generacji kosztuje w Stanach niecałe 1,5 tys. zł, a w Polsce za ten sam model zapłacimy prawie tysiąc złotych więcej. USA wydaje się teraz najlepszym krajem do zagranicznych e-zakupów, a pomaga w tym zniżkujący dolar oraz duża konkurencja wśród sklepów online - wynika z porównania dokonanego przez PayPal.
reklama
PayPal porównał ceny za różne przedmioty w krajach Europy Środkowej, Zachodniej oraz w USA. Okazało się, że najbardziej korzystne jest kupowanie za oceanem.
- Spadek wartości dolara w stosunku do złotówki na przestani ostatnich dwóch lat jest silnie związany z niskimi stopami procentowymi w USA utrzymywanymi na tym samym poziomie od 2009 r. Przekłada się to na większą moc nabywczą naszej waluty, przez co zakupy za oceanem są dla nas coraz korzystniejsze - Przemysław Gerschmann, Analityk Dom Maklerski TMS Brokers S.A.
Porównywane przedmioty były od kilkunastu do kilkudziesięciu procent tańsze niż w Polsce. Nawet po wliczeniu transportu i kosztów cła zakupy są nadal opłacalne. Na przykład Apple iPad kosztuje w Polsce około 2 tys. zł, a w Stanach Zjednoczonych niemal dwa razy mniej. Poza elektroniką za granicą warto również kupować kosmetyki, np. Lancome Mascara Hypnose jest tańsza nawet o 50 zł.
Najmniejsze różnice cen wystąpiły w kategorii ubrania. Prawdopodobnie wpływ na to mają długie tradycje polskich sprzedawców w sprzedaży ubrań online, przykładowo jednym z największych sprzedawców jeansów w Europie jest polska firma Jeansonline.com. Za jeansy Levis 501 zapłacimy około 120 zł, czyli prawie tyle samo, co w USA.
Ciekawe są dane PayPal dotyczące zakupów, jakie za pośrednictwem tego systemu robili już Polacy w sklepach amerykańskich. W roku 2009 wartość tych zakupów wyniosła 35,5 mln USD, a już w roku 2010 wzrosła do 41,1 mln USD.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|