Obie płcie różnią się od siebie w zakresie perspektyw, motywacji i działań. Wykorzystują to firmy, które starają się dostosować swoją obsługę klienta tak, aby uwzględnić te różnice. Widać to w stylu reklam, wiadomości i komunikatów, a także projektowanie produktu i układu sklepu.
Celem każdego e-commerce jest przyciągnięcie kupującego, utrzymanie go w sklepie na dłużej, systematyczne wpływanie na jego decyzje zakupowe aż po finalny etap w postaci sprawienia, żeby chciał wrócić. Nie możemy się nie zgodzić z Erikiem Siegelem, który twierdził, że żyjemy w złotym wieku badań behawioralnych. To niesamowite, jak bardzo możemy zrozumieć, jak myślą teraz ludzie.
Wpływ nawyków kupna
Zdaniem dra Neala Martina, niezależnie od tego, czy jesteś mężczyzną, czy kobietą, Twoje decyzje zakupowe oparte są w dużo mniejszym stopniu na racjonalnych pobudkach, niż Ci się wydaje. Wiedząc, że nawyk najbardziej wpływa na decyzje kupna i zachowania konsumentów, firmy e-commerce koncentrują się na samym procesie decyzji zakupowych.
Wysiłki e-commerce koncentrują się zwykle na następujących zagadnieniach:
W przypadku e-commerce udział płci w procesach zakupowych różni się w zależności od branży. Na ogół, kobiety są gotowe zainwestować więcej czasu i energii na badania i porównywanie produktów. Jednocześnie ich podejście sprawia, że są one bardziej podatne na przyswojenie komunikatów emocjonalnych niż mężczyźni.
Pomimo tego, że kobiety są uważane za lepsze kupujące, z pewnością Twój e-commerce skorzysta na:
Z kolei mężczyźni zazwyczaj chodzą do sklepu sami i bardzo rzadko porównują ceny. Biorąc pod uwagę ich pragnienia i potrzeby, konsumenci płci męskiej chętnie skorzystaliby z:
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*