Obywatel, który chce złożyć wniosek do urzędu, może to zrobić osobiście bądź też wysłać pismo drogą elektroniczną przez internet.
Interesant może sam teraz wybrać formę kontaktu z administracją publiczną. (...) Takie zasady wprowadziła nowelizacja ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw. Chociaż większość przepisów ustawy zaczęło obowiązywać w połowie poprzedniego roku, to z początkiem 2011 roku weszły w życie regulacje odnoszące się do zasad wykonywania czynności kancelaryjnych w urzędach, klasyfikowania oraz kwalifikowania dokumentacji, jak również organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Każda osoba fizyczna oraz prawna może dzięki temu podjąć decyzję o tym, jaką wybrać formę kontaktu z urzędem. (...) Aby rozpocząć korzystanie z profilu zaufanego konieczne jest uruchomienie platformy ePUAP. W tym celu wystarczy założyć konto użytkownika. Jest to możliwe poprzez stronę internetową www.epuap.gov.pl. Kolejnym krokiem jest potwierdzenie wskazanych informacji osobowych w urzędzie. Urzędnik porówna wtedy wskazane przez obywatela dane z jego dowodem tożsamości, a następnie podpisze założony wcześniej profil. Po pomyślnej weryfikacji danych można za pomocą internetu załatwić większość spraw administracyjnych z dowolnie wybranego miejsca.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. E-administracja: kiedy można złożyć podanie przez internet
Agnieszka Bobowska
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*