W najbliższą niedzielę miną 3 lata, odkąd po raz pierwszy zadzwonił bezpłatny Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Przez ten czas konsultanci linii odbyli ponad 310 tys. rozmów i odpowiedzieli na 8,5 tys. wiadomości od młodych ludzi oczekujących wsparcia, opieki i ochrony. Trzy ostatnie lata to także okres nieustannego rozwoju i zwiększania dostępności Telefonu - tak aby z pomocy mogło skorzystać jak najwięcej potrzebujących dzieci.
- Trzy lata temu, uruchamiając bezpłatny numer 116 111, trafiliśmy na ogromną lukę w systemie pomocy dzieciom. Właściwie od pierwszego dnia telefon dzwonił bez przerwy. O tym, że można tu porozmawiać z życzliwym specjalistą, zwierzyć się ze swoich problemów i wspólnie poszukać rozwiązań, dzieci dowiedziały się bardzo szybko. To pokazało nam, jak bardzo tego rodzaju wsparcie było im potrzebne i jak niezbędne jest dalsze poszerzenie naszej oferty - mówi dr Monika Sajkowska, dyrektor Fundacji Dzieci Niczyje, prowadzącej Telefon 116 111.
Do Telefonu Zaufania 116 111 dzwonią dzieci z szerokim spektrum problemów. Chcą rozmawiać o codziennych smutkach, kłopotach w szkole, kłótniach z przyjaciółmi i rodzicami. Czasem sięgają po słuchawkę, gdy myślą o samobójstwie, są ofiarami przemocy czy wykorzystywania seksualnego. Szukają przyjaznych dorosłych, którym mogą powierzyć swoje problemy i razem z nimi zastanowić się nad możliwym rozwiązaniami.
- Każdy z odebranych przez nas telefonów to jakieś dziecko i jego historia. Problem, z którym młody człowiek sam sobie nie potrafi poradzić lub nie wie, gdzie szukać pomocy. Pytają nas, co zrobić. Ale czasem potrzebują po prostu, żeby ktoś ich wysłuchał - mówi Lucyna Kicińska, koordynator Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 z Fundacji Dzieci Niczyje.
Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 jest całkowicie bezpłatny i anonimowy. Działa 7 dni w tygodniu w godz. od 12.00 do 20.00. Z konsultantami można skontaktować się także za pośrednictwem strony www.116111.pl.
- Wiemy, że to nie koniec poszerzania oferty Telefonu 116 111 w Polsce – mówi dr Sajkowska. – Rozwijamy Telefon 116 111, by pełniej odpowiadać na potrzeby dzieci i młodzieży. Uruchamiamy kolejne linie, powiększamy zespół konsultantów, planujemy również nowe kanały komunikacji. To wszystko, by skuteczniej pomagać.
Trzy lata działania Telefonu to także ogromny sprawdzian dla konsultantów – pracowników i wolontariuszy, którzy codziennie przeprowadzają setki rozmów, dodając otuchy i przywracając nadzieję. Nie liczymy, ile razy usłyszeliśmy „dziękuję, ta rozmowa mi pomogła…”, ale za każdym razem, kiedy tak się dzieje, dostajemy ogromny zastrzyk nowych sił. A tych trzeba wiele, bo telefon dzwoni nieustannie – mówi konsultant telefonu 116 111.
116 111 to pierwszy bezpłatny, ogólnopolski Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, który rozpoczął swą działalność 6 listopada 2008 roku. Z inicjatywy Komisji Europejskiej telefony zaufania dla dzieci o numerze 116 111 powstają we wszystkich krajach UE. W Polsce było to możliwe dzięki współpracy UKE, MSWiA, firmy Polkomtel SA i Fundacji Dzieci Niczyje.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|