Nieprawidłowo opisane formularze kontaktowe i nieprecyzyjnie działające wyszukiwarki to błędy, jakie znalazł serwis Widzialni.eu podczas audytu stron internetowych polskich nadawców telewizyjnych pod kątem dostępności dla osób niepełnosprawnych.
reklama
Badanie odbyło się dwuetapowo. Na początku został przeprowadzony wywiad z użytkownikami niewidomymi, niedowidzącymi i głuchymi. Etap drugi to analiza ekspercka, której celem było sprawdzenie zgodności kodu źródłowego serwisów z wytycznymi międzynarodowego konsorcjum W3C.
Do testowania serwisów wykorzystano programy czytające Jaws i Window Eyes oraz program powiększający Lunar. Podczas testów niepełnosprawni wzięli od uwagę pięć elementów:
Zbadanie płynności nawigacji w serwisie oraz jego struktury oceniono po wykonaniu pięciu zadań. Konsultanci musieli m.in. znaleźć takie elementy, jak dane adresowe stacji, formularz kontaktowy, formularz rejestracji – logowania, a ponadto wyszukać informację o prowadzącym głównego programu informacyjnego w paśmie wieczornym oraz dane o programie w podanym dniu i godzinie.
Dużym problemem dla osób niewidomych był brak możliwości odczytania tekstu przez program czytający po kliknięciu na link. W żadnym z badanych serwisów informacje i klipy filmowe nie posiadały opisów dla osób głuchych.
Najwyższą ocenę otrzymał serwis TVP. Pomimo tego, że nie jest wolny od błędów, nawigacja po nim nie sprawiała dużych problemów. W serwisie znajduje się również zakładka „dostępność” dedykowana osobom niepełnosprawnym.
Ranking serwisów nadawców z przyznanymi punktami (w nawiasie przyznane oceny):
Więcej szczegółów na temat audytu na stronie Widzialnych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*