Wczoraj w sieci pojawiły się informacje o awarii Nazwa.pl - jednego z największych rejestratorów domen i dostawcy hostingu. Firma przed chwilą przysłała swoje oświadczenie w tej sprawie.
reklama
Informacje o awarii serwerów NetArt znajdziemy m.in. na stronie kontakt.tvn24.pl (zob. Firma NetArt ma poważną awarię serwerów). Z komentarzy wynika, że niektóre osoby usłyszały zapewnienie o chwilowym charakterze awarii. Wszystko wskazuje jednak na to, że jest ona rozległa.
Webhosting.pl podaje, że użytkownicy kont hostingowych i pocztowych NetArtu otrzymali dziś następującą wiadomość:
Drodzy Użytkownicy! W dniu 15.12.2010 z powodu awarii zasilania mogą występować przerwy w dostępie do usług świadczonych przez firmę (…) Informujemy, iż z powodu zwiększonej liczby zapytań, mogą występować chwilowe utrudnienia w kontakcie z Biurem Obsługi Klienta
Według Webhosting.pl awaria musiała dotknąć nie tylko usług hostingowych (nie działały FTP i poczta), ale też serwerów DNS. Więcej na ten temat w tekście Adama Golańskiego pt. Od południa serwery NetArtu niedostępne. Czyżby awaria zasilania w centrum danych?
Jeden z czytelników DI tak opisuje sytuację:
Jest problem z dostępem do kont mailowych, maile nie dochodzą. TO samo z korzystaniem ze stron internetowych, które zostały założone w tej firmie. Prawdopodobnie mozna w tej chwili zalozyc sobie u innego rejestratora domene pod nazwa, która ktoś inny używa a ktorą ma zerejestrowaną w nazwie. Nie moza dodzwonic sie do nich na info linie, czaty nie działaja, a wczoraj nawet padła na kilka godzin ich strona. A jak już zadziałala, to ani slowa na stronie nie bylo mowy, ze była awaria, która w zasadzie trwa. Trwa to juz drugi dzien. No i nazwa.pl w dalszym ciągu głowa w piasek i udaje, ze jakby problemu nie ma.
Dziennik Internautów od wczoraj próbował zdobyć komentarz firmy. Nie udało się z nią skontaktować drogą mailową i telefoniczną. Dopiero przed chwilą otrzymaliśmy komentarz od rzeczniczki NetArt Natalii Niebielskiej. Oto jego treść.
Witam,
w dniu 15.12.2010 r., w godzinach popołudniowych system UPS uległ awarii i nastąpiła krótkotrwała przerwa w zasilaniu serwerowni NetArt. Zasilanie zostało niezwłocznie przywrócone, jednak spowodowało wystąpienie przerw w dostępie do usług. Znaczna ich większość (około 80%) została uruchomiona w ciągu kilkudziesięciu minut od wystąpienia problemu. Priorytetem dla administratorów NetArt było uruchomienie usług Klientów, tak aby poprawnie działały. W pozostałych przypadkach wystąpił problem z systemami plików serwerów, których spójność należało zweryfikować. Prace te zostały zakończone jeszcze tego samego dnia.
W celu ponownego sprawdzenia i skorygowania ewentualnych błędów (w większości niewidocznych dla Klientów), administratorzy NetArt w późnych godzinach nocnych podjęli decyzję o wyłączeniu większości usług i podjęciu prac naprawczych. Prace te trwały w czasie najmniejszego natężenia ruchu sieciowego (od około godziny 24 do 6 rano).
Zapewniamy, że Biuro Obsługi Klienta NetArt pracowało stale do późnych godzin wieczornych, ale sam kontakt z konsultantami był utrudniony z powodu ogromnej liczby zapytań ze strony Klientów. W nocy kontakt z administratorami był utrudniony z tego samego powodu.
Chcemy zapewnić, że prace nad usunięciem jakichkolwiek problemów i zabezpieczeniem sprawnego działania całej infrastruktury NetArt trwały nieprzerwanie aż do skutku. Od wczesnych godzin porannych wszystkie usługi działają już prawidłowo. Obecnie nie występuje opóźnienie związane z dostarczaniem poczty e-mail. Kolejka maili do dostarczenia była ogromna, ale wszystkie wiadomości wysłane do Klientów NetArt dotarły już na skrzynki mailowe.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|