Prowadzenie własnej firmy to nie tylko szansa na większe zarobki niż w przypadku pracy na etacie. To możliwość ustalenia grafiku dopasowanego do naszych potrzeb, a także satysfakcja wynikające z tego, że to od nas samych zależy sukces naszego biznesu. Wśród popularnych modeli biznesowych w ostatnim czasie wyróżnia się dropshipping. To specyficzny rodzaj prowadzenia firmy, który nie wymaga od nas dużego nakładu finansowego. Dlatego też każdy z nas może zacząć prowadzić firmę polegającą na dropshippingu.
Dropshipping polega na pośredniczeniu w procesie sprzedaży między kupującym a producentem. Obecnie istnieje wiele stron i programów które ułatwiają prowadzenie firmy właśnie w ten sposób. Ten model biznesowy nie wymaga od nas dużych nakładów finansowych. Wystarczy komputer z dostępem do internetu i dobry program do księgowości. Możemy także zatrudnić księgową, jednak nie jest to konieczne. Dropshipping polega na tym, że klient kupuje na naszej stronie dany produkt, a my zamawiamy to u producenta. To producent musi zapakować i dostarczyć przesyłkę. My jedynie pośredniczymy w procesie i zarabiamy na marży. Wysokość marży zależy od branży, w której działamy. Im korzystniejsze ceny tym więcej przedmiotów sprzedamy.
Wielu początkujących przedsiębiorców zaczyna właśnie od dropshippingu. Nie wymaga to wynajmu biura czy magazynu, gdyż fizycznie nie posiadamy sprzedawanych przedmiotów. Jest to zatem duża oszczędność. Wystarczy biurko, wygodne krzesło i komputer z dostępem do internetu. Jeśli firma się rozwinie będziemy mogli zainwestować w magazyn, co wpłynie między innymi na szybszą wysyłkę. Dodatkowo w tym wypadku będziemy mogli negocjować z producentami korzystniejsze ceny. Zamawiając większe ilości produktów powinniśmy bez problemu dostać jakiś rabat, co dodatkowo zwiększa nasze zyski. Jednak żeby zacząć nie potrzebujemy magazynu.
Dropshipping tak jak każdy inny biznes nie ma szansy na sukces bez odpowiedniej reklamy. Marketing to kluczowy element decydujący o sukcesie naszej firmy. Najlepszym wyborem będzie marketing internetowy, czyli np. social media marketing. Wystarczy założyć konta firmowe na portalach społecznościowych. Tam będziemy zamieszczać ciekawostki na temat branży, w której działamy, a także informacje o naszej ofercie i promocjach. Ważne w marketingu są dobrej jakości zdjęcia i ich opisy. Warto także nawiązać współpracę z influencerem. Influencer to osoba działająca w mediach społecznościowych, która zgromadziła wokół siebie grono wiernych fanów. Kiedy influencer poleca dany produkt jego fani z pewnością to kupią. Jest to jednak wydatek, na który nie każdy początkujący przedsiębiorca może sobie pozwolić. Prowadzenie kont firmowych w social mediach jest darmowe. Wymaga jedynie poświęcenia czasu na przygotowanie ciekawych postów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Wysłali ponad milion SMS-ów podszywających się pod PGE. Wpadli w ręce policji
|
|
|
|
|
|