Transport drobnicowy LCL (Less than Container Load) cieszy się sporą popularnością. Jest on oferowany przez wiele przedsiębiorstw świadczących usługi spedycyjne oraz transportu międzynarodowego. To prosty sposób na to, aby zminimalizować koszty. Trzeba wiedzieć, że drogą morską można przetransportować sporą ilość ładunków, w cenach konkurencyjnych dla innych rodzajów transportu. Oczywiście jest to rozwiązanie, które posiada nie tylko zalety, ale również wady. Co warto wiedzieć o LCL?
Zastanawiasz się, co to jest drobnica morska? Jest to nic innego, jak forma transportu morskiego konsolidująca mniejsze ilości towaru do przesyłki zbiorczej. Przy drobnicy morskiej Atutem jest fakt, że taka usługa nie generuje zbyt dużej ilości formalności. W wielu przypadkach spedycja morska jest rozsądniejszym rozwiązaniem niż transport kolejowy czy samolotowy, który ma znacznie wyższe stawki. Oczywiście za formalności odpowiada firma spedycyjna zajmująca się organizacją transportu. Niezbędne jest przedstawienie podstawowych danych na temat towarów. Muszą one pomyślnie przejść przez odprawę celną - jest to niezbędne do tego, aby wyruszyły w dalszą drogę do celu.
Transport morski drobnicowy uchodzi za bezpieczny, a więc nie trzeba obawiać się o bezpieczeństwo towarów. W zdecydowanej większości przypadków ładunki dostarczane są odbiorcy w nienaruszonym stanie. Wszelkie ewentualnie zaistniałe problemy rozwiązuje przedsiębiorstwo spedycyjne, które odpowiada za organizację danego transportu. Brak konieczności przeładunków sprawia, że ryzyko uszkodzenia, czy też zaginięcia towaru znajduje się na bardzo niskim poziomie.
Faktem jest, że drobnica morska generuje niższe koszty, niż transport kolejowy lub lotniczy. Jest to więc sprawdzone źródło oszczędności, Obecnie drogą morką najczęściej przewożone są przesyłki z Chin. Koszt usługi zależy w dużej mierze od objętości ładunku. Jak już wspomniano, konsolidacja przesyłek pozwala zredukować ceny. Im mniej portów odwiedzi ładunek, tym lepiej. Najtańszym rozwiązaniem jest bezpośrednia podróż od portu do portu (np. z Chin do Polski). Nie można również zapomnieć o kosztach związanych z rozładunkiem kontenerów lub palet. Towary muszą zostać przetransportowane do miejsca magazynowania - zajmuje się tym jednak przedsiębiorstwo transportowe.
Czas transportu to podstawowa wada drobnicy morskiej. Ładunki dotrą do celu o wiele później niż w przypadku transportu kolejowego lub samolotowego. Właśnie dlatego nie każda grupa produktów może być przetransportowywana w ten sposób. Średni czas oczekiwania to 4-6 tygodni, jednak wszystko zależy od tego, jaką odległość musi przemierzyć statek. Na uwagę zasługuje fakt, że spedycja morka stale się rozwija. Głównym celem jest maksymalne usprawnienie procesu transportu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|