Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nowe możliwości personalizacji, a także nowe treści na stronie głównej to najważniejsze zmiany, jakie wprowadził portal Onet.pl. Czy konkurenci powinni czuć się zagrożeni?

robot sprzątający

reklama


W kwietniu br. pojawiła się nowa wersja strony głównej Onet.pl. Oprócz wyglądu zewnętrznego całkowicie zmienił się kod strony, pojawił się "Mój Onet" pozwalający spersonalizować wyświetlaną zawartość, zrezygnowano także z własnej wyszukiwarki na rzecz Google.

Teraz przyszedł czas na kolejne zmiany. Najważniejszą z nich wydaje się wprowadzenie możliwości zmiany wyglądu strony głównej. Użytkownik będzie miał do wyboru trzy wersje - świeżą, elegancką i tradycyjną. Pierwsza z nich to ta, która jest obecnie domyślna. Tradycyjna wprowadzona została specjalnie dla użytkowników przywiązanych do starej wersji serwisu. Z kolei elegancka charakteryzuje się stonowanymi kolorami. Niezależnie od wybranej przez nas wersji po prawej stronie będzie obecny "Mój Onet".

Janusz Pelc, członek zarządu należącej do Grupy Onet spółki informatycznej DreamLab, podkreślił, że możliwość zmiany "skórki" jest unikalna na polskim rynku portali. Razem z opcją określania rodzajów informacji, które mają się wyświetlać w "Moim Onecie", daje to duże możliwości personalizacji.

Onet.pl - personalizacja
fot. - Onet.pl - personalizacja
Kolejne zmiany dotyczą już stricte zwartości. Onet zauważył duże zainteresowanie wiadomościami lokalnymi - najważniejsze z nich znalazły się ostatnio na głównej stronie serwisu, w części "Wiadomości". Od dawna możliwość taką oferowała m.in. Gazeta.pl. Jest także coś specjalnie dla fanów samochodów - na głównej stronie pojawił się dział "Motoryzacja".

Jak dodał redaktor naczelny Michał Bonarowski, zmiany mają na celu szybsze informowanie internautów - po wejściu na główną stronę ma zyskać obraz ze wszystkich najważniejszych dziedzin życia.

Zapytana przez Dziennik Internautów o komentarz Wirtualna Polska nie widzi dla siebie zagrożenia w zmianach wprowadzonych przez Onet.pl. Wprowadzone nowinki traktuje bardziej jako "gadżety", z których niewiele osób będzie naprawdę korzystać. Co więcej podobne możliwości personalizacji pojawiły się w WP już w 2006 roku. Jak podkreślił przedstawiciel Wirtualnej Polski najważniejszym polem walki z Onetem są uruchamiane serwisy, a nie wygląd głównej strony.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *