Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Firma Apple oraz Miasto Nowy Jork stanęły po przeciwnych stronach barykady. Powodem kłótni stało się... jabłko.

Nowy Jork, który nazywany jest także Wielkim Jabłkiem (ang. Big Apple), postanowił wykorzystać to skojarzenie dla celów promocyjnych. Stworzone nowe logo - jabłko z listkiem oraz gałązką - pojawiło się na przystankach autobusowych, taksówkach z napędem hybrydowym, a także na torbach sieci sklepów spożywczych Whole Foods.

To element kampanii GreeNYC, która ma przekonywać do proekologicznego nastawienia władz oraz mieszkańców miasta, a także zaakcentować dążenie do zrównoważonego rozwoju.

Nieoczekiwanie, do nagłośnienia kampanii przyczyniła się firma Apple. Zdaniem jej przedstawicieli logo stworzone na potrzeby kampanii narusza zastrzeżony znak towarowy firmy - oczywiście także jabłko.

Sonda
Czy kampania proekologiczna Nowego Jorku źle wpłynie na wizerunek Apple
  • Tak, wykorzystanie w niej podobnego logo do Apple jest nie fair
  • Nie, wprost przeciwnie. Apple tylko na tym zyska.
  • Nie mam zdania
wyniki  komentarze

Porównanie logo greeNYC i logo Apple
fot. - Porównanie logo greeNYC i logo Apple
Miasto wcześniej zwróciło się do Apple o zgodę na wykorzystanie motywu jabłka w swojej kampanii, jednak jej nie otrzymało. Pomimo to, motyw stał się graficznym symbolem akcji promocyjnej - donosi serwis Wired.com.

Firma z Cupertino oświadczyła, że użycie owocu, który od lat stanowi symbol firmy wprowadzi klientów w błąd oraz nadszarpnie reputację przedsiębiorstwa. Prawnik reprezentujący Nowy Jork nie zgadza się jednak z tym stwierdzeniem, dodając, że sprzeciw Apple nie ma żadnych podstaw i nie ma szans, by klienci zostali wprowadzeni w błąd.

Piłeczka jest teraz po stronie amerykańskiej firmy, która - jeśli złoży pozew przeciwko Nowemu Jorkowi - będzie musiała dowieść, że logo miasta faktycznie wprowadza w błąd oraz powoduje uszczerbek dla reputacji Apple. Sprawy tego typu należą do skomplikowanych i, jak na warunki amerykańskie, mogą trwać długo - od 6 do nawet 9 miesięcy.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag pozwytag Nowy Jorktag logotag Apple