Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Każdy lekarz i dentysta, który chce zareklamować swoje usługi doskonale wie, że nie jest to niestety takie proste. Dlaczego? Ponieważ prawo jasno określa, że marketing medyczny jest zakazany i nie powinno się podawać żadnych informacji poza tymi najbardziej istotnymi – chodzi tutaj oczywiście o dane kontaktowe i informacje dotyczące wykształcenia specjalisty.

Z tego powodu na początku kariery dużo osób rezygnuje z reklamowania się w jakikolwiek sposób. Jest to błędne podejście, ponieważ marketing nie jest tutaj całkowicie zakazany i można w dalszym ciągu wyróżnić się na tle konkurencji. Dzięki temu zyskamy więcej pacjentów i zaczniemy się rozwijać - a przecież o to w tym wszystkim chodzi. Marketing medyczny jest możliwy - trzeba się tylko dobrze przygotować. 

Co można, a czego nie?  

Jako przykładu użyjmy tutaj strony internetowej, ponieważ to w ten sposób reklamuje się największa ilość specjalistów. Możemy na pewno w jasny i klarowny sposób poinformować pacjenta czym się zajmujemy - określić przygotowanie do tego zadania i odbyte kursy. Jeżeli mamy się czym pochwalić to jest to już reklama sama w sobie – warto więc zadbać o to, abyśmy faktycznie mieli na koncie kilka dyplomów i certyfikatów. 

Z całą pewnością podajemy informacje dotyczące godzin otwarcia gabinetu i sposobu zapisywania się na wizyty - jeżeli o tym zapomnimy to możemy zapomnieć także o jakichkolwiek pacjentach. Weźmy pod uwagę to, że umawianiu się do specjalisty często towarzyszą nerwy związane z urazem bądź chorobą - skomplikowany proces zapisu na pewno nie czyni tego przyjemniejszym. 

Nie starajmy się przytłoczyć pacjenta informacjami, ponieważ w taki sposób łatwo kogoś zniechęcić. Nie oczekuje on od nas umiejętności pisarskich, a profesjonalnej opieki medycznej, więc wystarczą mu podstawowe dane – przekazane w ładny sposób.  

Warto być lepszym od konkurencji 

Obecnie na rynku każdy lekarz i dentysta muszą być przygotowani do walki z konkurencją - takie są realia i sytuacja ta może jeszcze bardziej się pogarszać. Dlatego też warto sobie pomóc właśnie poprzez marketing medyczny. Brak własnej strony internetowej lub tablic ogłoszeniowych na zewnątrz budynku sprawia, że od razu stawiamy się na przegranej pozycji - szczególnie na początku naszej działalności. 

Zanim zaczniemy tworzyć własną stronę lub powierzymy to wybranej firmie – zorientujmy się w jaki sposób reklamują się inne gabinety w naszym mieście. Warto użyć tą wiedzę po to, aby zrobić coś inaczej i się wyróżnić. 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag nolstag marketing medyczny