Czy kiedykolwiek wpisałeś nazwę swojej usługi albo produktu w Google, a potem z frustracją zauważyłeś, że konkurencja pojawia się na szczycie wyników wyszukiwania, podczas gdy Twoja firma błąka się gdzieś na trzeciej albo czwartej stronie? Wiem, jak irytujące jest to uczucie. Na szczęście da się to zmienić! Opowiem Ci dzisiaj, dlaczego tak się dzieje i jak możesz z tym walczyć.
Zacznijmy od podstaw: optymalizacja SEO to fundament widoczności w Google.
Jeśli Twoja konkurencja zadbała o:
Dobre tytuły i opisy (meta title i meta description) – przyciągające uwagę, zawierające odpowiednie słowa, trafiające idealnie w potrzeby użytkownika;
Treści zoptymalizowane pod SEO – artykuły, poradniki, opisy produktów pełne przydatnych informacji, które Google uznaje za wartościowe;
Dobrze skonfigurowane nagłówki (H1, H2, H3) – jasno informujące, o czym jest treść,
to po prostu Google będzie ich promować wyżej niż Twoją stronę, która być może nie spełnia tych wymogów.
Zrób audyt swojej strony! Sprawdź, czy tytuły, opisy i treści są odpowiednio zoptymalizowane, a jeśli nie – działaj szybko. To inwestycja, która zawsze się zwraca.
Google naprawdę nie lubi wolnych stron. Każda dodatkowa sekunda ładowania strony zwiększa szansę, że użytkownik ją opuści – a Google bardzo dba o komfort użytkownika.
Jeżeli konkurencja ma szybciej działającą witrynę – niestety, mają dużą przewagę.
Skompresuj i zoptymalizuj zdjęcia,
Używaj szybkiego hostingu,
Usuń zbędne wtyczki i kod na stronie,
Sprawdź szybkość w narzędziu takim jak Google PageSpeed Insights.
Jeśli Twoi konkurenci regularnie publikują wartościowe treści – blogi, artykuły, poradniki – naturalnie zyskują przewagę. Google uwielbia strony pełne świeżych, merytorycznych treści, bo dostarczają użytkownikom dokładnie tego, czego szukają.
Stwórz strategię content marketingową;
Regularnie publikuj eksperckie artykuły;
Dbaj o to, by treści były naprawdę przydatne i odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO.
Google widzi linki zwrotne jak głosy w wyborach – im więcej wysokiej jakości głosów, tym większa szansa na lepszą pozycję.
Zacznij budować strategię link building;
Publikuj gościnne artykuły na wartościowych stronach;
Poproś swoich partnerów biznesowych o linkowanie do Twojej strony.
Szczególnie, jeśli działasz lokalnie, konkurencja może mieć przewagę dzięki lepszej optymalizacji wizytówki Google Moja Firma.
Stwórz lub zoptymalizuj swoją wizytówkę Google Moja Firma;
Regularnie publikuj posty i zdjęcia;
Zadbaj o pozytywne opinie od swoich klientów.
Czasami przewaga konkurencji wynika po prostu z tego, że inwestują w płatne kampanie reklamowe w Google Ads. To daje im natychmiastową widoczność na samej górze wyników.
Tak, jeśli zależy Ci na szybkich efektach, kampanie Google Ads są świetnym uzupełnieniem strategii SEO.
Zrób audyt strony i optymalizuj ją pod SEO.
Przyspiesz ładowanie swojej strony internetowej.
Regularnie twórz wartościowe treści na bloga.
Zadbaj o wysokiej jakości linki zwrotne.
Wykorzystaj maksymalnie potencjał lokalnego SEO.
Rozważ uruchomienie kampanii Google Ads, żeby szybko zwiększyć widoczność.
Wdrożenie tych kroków pomoże Ci dogonić i prześcignąć konkurencję, która dzisiaj wydaje się poza Twoim zasięgiem. Wiem, że może być to frustrujące – ale uwierz mi, efekty odpowiednio podjętych działań szybko Cię pozytywnie zaskoczą!
Jeśli chcesz aby Twoją stronę zobaczyli prawdziwi specjaliści to skontaktuj się już dziś z firmą Evolve z Poznania. Więcej informacji znajdziesz na ich stronie evolve-poznan.pl
Foto i treść: materiał partnera
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Crowdfunding w Polsce: analiza efektywności zbiórek NGO-sów i osób fizycznych
|
|
|
|
|
|