Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dane 11% polskich internautów zagrożone. Dlaczego?

15-03-2012, 08:46

Mimo że dbamy o to, by hasła do naszych skrzynek e-mailowych lub kont bankowych nie wpadły w ręce cyberprzestępców, to aż 11% polskich internautów stosuje jedno hasło do wszystkich swoich kont - wynika z badania Bezpieczniej w Sieci.

robot sprzątający

reklama


11% internautów zawsze używa tego samego hasła
fot. Bezpieczniej w Sieci - 11% internautów zawsze używa tego samego hasła
- Skrzynka e-mail, serwis społecznościowy, bankowość internetowa. Korzystanie z sieci coraz częściej wiąże się z koniecznością pamiętania kilku, kilkunastu haseł dostępu - mówi Artur Małek z inicjatywy Bezpieczniej w Sieci.

Z przeprowadzonego pod koniec ubiegłego roku badania Bezpieczniej w Sieci wynika, że co dziesiąty polski internauta nie stara się wymyślić unikalnego klucza dla każdej z wykorzystywanych usług i do wszystkich swoich kont używa tylko jednego hasła.

Czytaj też: 25 najgorszych haseł tego roku

Jak wynika z badania, 14,8% respondentów przyznało, że nigdy nie zmienia hasła dostępu do założonego konta.

Jak postępujemy z hasłami?
fot. Bezpieczniej w Sieci - Jak postępujemy z hasłami?
- Trudno wytłumaczyć fakt, że duża grupa osób zawsze dokonuje rejestracji przy pomocy jednego hasła. Biorąc pod uwagę, że najczęściej wybieranym przez użytkowników hasłem jest "123456", dają oni cyberprzestępcom na tacy klucz do wszystkich swoich internetowych aktywności - mówi Miłosz Brakoniecki, Dyrektor ds. Internetu i Integracji Międzykanałowej Banku Zachodniego WBK.

Zdecydowana większość polskich internautów dba, by ich hasła nie wpadły w niepowołane ręce. Nigdy nie zapisuje ich w notatkach, plikach (63%) ani nie przesyła ich w mailach (77%). Co czwarty internauta zawsze sprawdza siłę ważniejszych haseł.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *