Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Czym różni się pozycjonowanie stron od ich optymalizacji?

18-06-2018, 12:45

Marketing internetowy składa się z zestawu działań. Bezpośrednio wpływają one na widoczność strony sklepu i na jego zyski.

mat partnera

Aby najprościej wyjaśnić, na czym polega pozycjonowanie stron, należy przyjrzeć się podstawowym wynikom w wyszukiwarce Google. Po wpisaniu hasła na samej górze w wyszukiwarce zobaczyć można reklamy Google, wyświetlające się również po prawej stronie. Są to reklamy z Google AdWords. Poniżej z kolei są wyniki organiczne. To właśnie na ich widoczność wpływ ma pozycjonowanie stron.

 

Pozycjonowanie a optymalizacja

Te dwa elementy składają się na SEO – Search Engine Optimization. Optymalizację prowadzi się na stronie docelowej, czyli na stronie sklepu. To tam należy przyjrzeć się samemu kodowi witryny, by umożliwić jej szybsze ładowanie lub usunąć zbędne elementy z adresu strony i uczynić go nieco oszczędniejszym. Ponadto trzeba przyjrzeć się doborowi słów kluczowych i tagów. Algorytmy wyszukiwarki wówczas uznają stronę za zoptymalizowaną.

Następnym zestawem działań jest pozycjonowanie. Wyszukiwarka sama określa, które wyniki warto wyświetlić wyżej – nie tylko w oparciu o trafność wyszukiwania, ale również biorąc pod uwagę inne kryteria, których w tym momencie jest około dwustu i wiążą się z optymalizacją oraz popularnością strony. Tej ostatniej sprzyja ilość i jakość stron, linkujących do portalu, a także obecność i aktywność w social media

Zakres koniecznych obowiązków sprawia, że procesami SEO zajmują się firmy zatrudniające zarówno programowaniem, jak i marketingiem, takie jak OMS.

 

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

SEO to tylko część SEM – Search Engine Marketingu. Dostępnych narzędzi jest jednak więcej, a szczególną popularnością cieszy się opcja PPC – Pay Per Click. Jest to kampania płatnych reklam, wspomnianych już wcześniej jako reklamy z Google AdWords. Reklamodawca nie płaci za samą emisję, tylko za kliknięcia; ustala też dzienny budżet, by maksymalnie zwiększyć zyski, a jednocześnie nie przekroczyć maksymalnej kwoty, jaką może dziennie przeznaczyć na reklamę. Co istotne, klienci zdecydowani na zakup konkretnego produktu zwykle klikają właśnie w takie reklamy, a ci, którzy jeszcze nie są pewni i raczej szukają informacji – w dalsze wyniki.

Procesy związane z marketingiem internetowym wymagają cierpliwości – niekiedy na rezultaty należy czekać przez kilka tygodni czy nawet miesięcy. Trzeba jednak przyznać, że korzystanie z tego typu usług cieszy się dużą popularnością, a rynek agencji e–marketingu staje się coraz szerszy.

Oferta firmy dostępna jest pod adresem https://oms.slupsk.pl/seo-i-pozycjonowanie/.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. Freepik









Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy