Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W dobie rosnących z prędkością światła kosztów kliknięcia w reklamę, spadających zasięgów w Social Mediach, co rusz nowych upgrade'ów algorytmów Google, pozyskiwanie klienta do ecommerce'u (czy generalnie online) jest co raz droższe. Dodatkowo ścieżka klienta ulega wydłużeniu. "Przyszli zakupowicze" potrzebują kilkukrotnie zobaczyć komunikat marketingowy, przejrzeć stronę, poczytać opinię, ... A koszty pozyskania ruchu na stronę sklepu rosną. Jak sobie radzić z takimi problemami, radzimy na blogu Prissani.

robot sprzątający

reklama


wskaźnik LTV

Life time value

Standardowe metryki skupiające się na pojedynczej transakcji (ruch, CR, AOV, ...) koncentrują naszą uwagę na tu i teraz, na walce o przetrwanie dzisiaj. Codziennie gonimy króliczka, aby wygenerować zakładany przychód, przy założonej konwersji i średniej wartości zamówienia. Jednak skupianie się na krótkoterminowych celach, powoduje, że umyka na główny cel biznesu - jakim jest lojalizacja klienta. Lojalności klientów nie zbudujemy w czasie jednego zamówienia. To wieloetapowy proces, który uwzględnia program lojalnościowy, kampanie retargetingowe, obsługę posprzedażową i wiele innych elementów budujących wartość sklepu Twojego e commerce. Klient, który przychodzi na witrynę, bo ją zna i lubi, wygeneruje przychody przy dużo niższych kosztach. I właśnie w tym elemencie można wygenerować godziwy zysk.

Wartość życiowa klienta

Dlatego może warto zmienić filozofię transakcyjności na filozofię budowania relacji (niczym stary dobry sprzedawca z warzywniaka) i zmienić skupienie z pojedynczej transakcji na długofalowe generowanie przychodu z klienta? Wymaga to zmiany w spojrzeniu na codzienne generowanie sprzedaży, a ułatwić to może spojrzenie na inne wskaźniki, parametry, które do tej pory były głównie stosowane w biznesach subskrypcyjnych, np. Saas'a.

Z pomocą przychodzą tutaj takie KPI jak:

LTV - life time value - średnia wartość klienta w czasie

CAC - customer acquisition cost - koszt pozyskania klienta

Opierając się na tych dwóch podstawowych wartościach, bardziej skupimy się długofalowych rozwoju biznesu i "kombinowaniu" jak z raz pozyskanego klienta "wycisnąć" większą wartość w przychodzie. Otwierając się na nowe podejście do sprzedaży, warto wrócić do podstaw strategii biznesu. Opracować unikalny brand z wykorzystaniem archetypów marki, wybrać UVP (unikalne propozycje wartości) dla swojego ecommerce'u i popracować nad procesami posprzedażowymi, by klient został z nami na dłużej.

Zwiększenie częstotliwości dokonywania zakupów

Customer lifetime value obrazuje, ile razy dany klient dokonał zakupów w naszym sklepie internetowym oraz na jakie kwoty - średnia wartość zamówienia. Dla Twojej firmy mocno istotne jest pozyskiwanie mniejszej liczby klientów, ale bardziej dochodowych, którzy dokonują częstszych zakupów droższych produktów. Dzięki temu całkowity przychód jest wyższy - Twój wskaźnik ltv wzrasta, koszty spadają a Twój zysk rośnie wykładniczo.

Czy stosujecie te KPI (lub inne oparte o wartość rozłożoną w czasie) w swoich ecommerce'ach?

 

Foto: Pixabay, treść: materiał partnera


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E