Czy spam w naszych skrzynkach to wynik niewiedzy czy celowego działania, zbadał GetResponse

24-07-2013, 16:26

93% marketerów wie, że musi otrzymać zgodę odbiorcy na wysyłanie mu e-mailem informacji handlowych, ale 34% uważa, że adresów typu biuro@nazwafirmy.pl to nie dotyczy. 29% badanych przyznaje się do budowania bazy odbiorców z pominięciem potwierdzenia subskrypcji.

Czas zwiększonych wydatków zbliża się nieubłaganie.

>> Sprawdź konto z kartą otwartą na dzisiaj <<

0 zł za prowadzenie rachunku, użytkowanie karty debetowej i wypłaty gotówki!


Obiegowa opinia głosi, że aspekty prawne to najsłabszy punkt przedsiębiorców prowadzących kampanie e-mail marketingowe. Czy faktycznie tak jest, postanowili sprawdzić eksperci z GetResponse, którzy w okresie od 10 do 23 czerwca br. przeprowadzili badanie na grupie 876 internautów.

– Wyniki przeprowadzonego badania wskazują, że wiemy, jak należy wysyłać informacje handlowe, jednak nie do końca chcemy się do tego dostosować – komentuje Sylwester Kozak z serwisu e-biznes.pl. – Popatrzmy tylko na jeden wskaźnik – 93% osób odpowiedzialnych za politykę marketingową w firmach wie, że powinniśmy mieć zgodę na wysłanie oferty. Skąd więc w naszych skrzynkach pocztowych ląduje kilkanaście e-maili dziennie ze spamem, bo tak trzeba nazwać niechcianą informację?

Wiedza „po łebkach”

Z raportu Prawo w email marketingu wynika, że marketerzy mają problem z dokładnym określeniem, jakich informacji nie należy umieszczać w zapytaniu o zgodę na otrzymywanie informacji handlowych. Zerknijcie na poniższy wykres 33% badanych wybrało elementy sprzedażowe, 31% elementy marketingowe, 29% szczegóły promocji, a prawidłowe są wszystkie wymienione odpowiedzi.

Czego NIE należy umieszczać w zapytaniu o zgodę na otrzymywanie informacji handlowych?

Popatrzmy na inny wykres. 89% marketerów wie o przynajmniej jednej obowiązkowej informacji, którą trzeba przekazać odbiorcy podczas zbierania danych osobowych. 31% wskazało prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania, według 30% jest to cel zbierania danych, 28% informuje o adresie siedziby i pełnej nazwie firmy lub organizacji. Tak jak poprzednio, poprawne są wszystkie wskazane odpowiedzi.

O czym - zgodnie z art. 24 Ustawy o ochronie danych osobowych - musi poinformować odbiorcę administrator w momencie zbierania danych?

Autorzy badania informują, że zaledwie 4% respondentów nie popełniło żadnego błędu, odpowiadając na przygotowane przez nich pytania. To oznacza, że interpretacja przepisów prawnych przysparza marketerom sporo problemów. Poniżej publikujemy cały raport, w którym oprócz danych z badania można znaleźć wskazówki dotyczące działań e-mail marketingowych zgodnych z prawem.

prawo_w_email_marketingu_getresponse.pdf by di24pl


Źródło: GetResponse


Sprawdź, który bank może zaproponować Ci najtańsze kredyty gotówkowe, najlepsze kredyty hipoteczne, kredyty dla firm, bezpłatne konta osobiste, konta firmowe czy najlepiej oprocentowane lokaty >>
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
To warto przeczytać






  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
RSS
Copyright © 1998-2021 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.