Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Czy opłaca się prowadzenie fanpage na Facebooku?

22-11-2017, 16:18

W Polsce liczbę osób korzystających z Facebooka szacuje się na ok. 15 mln użytkowników. Ciężko znaleźć osobę, która nawet nie posiada konta chociaż do podglądania swoich znajomych. Polacy spędzają w tym serwisie społecznościowym całe godziny. Naturalnym jest więc fakt, że to idealne miejsce na tani i skuteczny marketing pozwalający zbudować silną markę, wyróżniającą się na tle konkurencji.

Prowadzenie fanpage na Facebook realnie może przynieść nam nowych klientów, zwiększyć sprzedaż i rozpoznawalność firmy. Nasuwa się pytanie jak prowadzić fanpage kreując przy tym odpowiedni wizerunek tak, aby pozyskać kontakt z nowymi klientami i utrzymać przy sobie obecnych?

fanpage

Fanpage pozwala na pozyskiwanie partnerów biznesowych, generowanie leadów, zwiększa popularność naszej strony internetowej, znacznie poprawia sprzedaż i daje możliwość poznawania swoich fanów. Jak prowadzić fp żeby spełniał swoje funkcje? Ważna jest odpowiednia strategia. Nie możemy działać po omacku. Przed podjęciem działań powinniśmy się odpowiednio przygotować, zdefiniować cele i rozłożyć plan w odpowiednim czasie. Następnie analizować i modyfikować założenia, tak by fanpage pomógł nam zdobyć kolejnych klientów.

Decydujemy się na założenie strony fanpage, konfigurujemy, zajmujemy się szatą graficzną, optymalizujemy i co dalej? Powinniśmy zdefiniować grupę docelową, zastanowić się nad liczbą postów odpowiednią dla profilu firmy, wybrać tematy i formy postów, którymi będziemy komunikować się z klientami, a także pomyśleć o metodach promocji strony fanpage. Obecnie skala możliwości jest ogromna. Każdego dnia wręcz dochodzą nowe funkcjonalności ułatwiające komunikację z potencjalnymi klientami.

Istotne jest więc poznanie swojego klienta i skupienie się na jego potrzebach. Posty kierowane do fanów powinny nawiązywać do tematyki profilu, cechować się oryginalnością i czynić Cię ekspertem w swojej branży - kreatywność jest w cenie. Jeśli zdecydowaliśmy się ile postów tygodniowo będziemy dodawać, róbmy to regularnie, zbyt duża absencja może spowodować zmniejszenie zasięgów, czyli dotarcia do odbiorców. Planujesz promocje? Podziel się nią ze swoimi fanami, nie wszyscy śledzą stronę internetową – fanpage to idealne źródło informacji o aktualnościach. Komunikacja to ważny filar w procesie budowania marki, nie ignoruj komentarzy i utrzymuj kontakt z fanami – rozmawiaj swobodnie, nie nazbyt oficjalnie. Praktykuj content marketing czyli sztukę przykuwania uwagi interesującą treścią w celu pozyskania klientów. Stwórz konkurs to idealny sposób na zainteresowanie fanów i zdobycie polubień strony. Małe rozeznanie w branży u konkurencji nikomu nie zaszkodzi, a może stać się inspiracją. Na koniec jedna z ważniejszych kwestii – Facebook Ads czyli reklamy, które pomogą Ci wypromować profil dla wybranej grupy odbiorców w określonej lokalizacji, bez tego ani rusz. Dzięki reklamom możemy w szybki sposób dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych naszymi produktami i usługami.

Jeśli nie masz czasu na prowadzenie swojego fanpage, możesz oddać je w nasze ręce! ;) Wejdź na fb.48.media


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:







fot. Freepik



fot. Freepik



fot. Freepik



Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy