Czerwiec, pierwszy letni miesiąc, to początek sezonu urlopowego. Nie wszyscy jednak mogą sobie pozwolić na chwilę oddechu. Operatorzy komórkowi z całą pewnością nie odpoczywają. Ani na chwilę nie zwalnia tempa również zacięta rywalizacja o miano dostawcy najszybszego i najlepszego Internetu mobilnego w Polsce.
reklama
W czerwcu po raz kolejny ustanowiono rekordową liczbę pomiarów. Przeprowadzono ich aż 100383. Oznacza to, że pierwszy raz w historii publikowanych rankingów RFBENCHMARK przekroczył magiczną liczbę stu tysięcy testów.
W czerwcowym rankingu najwięcej pomiarów wykonano w technologii 4G (86,07%), znacznie rzadziej przy użyciu 3G (13,83%), zaś śladowa liczba testów została wykonana w technologii 2G (0,10%).
W czerwcu użytkownicy aplikacji RFBENCHMARK najczęściej korzystali z usług Play (37,48% wszystkich wykonanych pomiarów). Drugim najczęściej badanym operatorem stanowił Orange (28,26% pomiarów). Na trzecim miejscu znalazł się Plus (18,90%), zaś najrzadziej testy odbyły się przy użyciu T-Mobile (15,36%).
W maju najwięcej emocji przysporzyła pierwsza z kategorii rankingu operatorów komórkowych, czyli średnia szybkość pobierania danych. W ostatnim czasie lider w tej konkretnej klasyfikacji zmieniał się niczym obrazki w kalejdoskopie. We wspomnianym rankingu zwyciężył jednak T-Mobile, który awansował na pierwsze miejsce z zajmowanej wcześniej trzeciej pozycji. Wszystko dzięki wynikowi 25,71 Mb/s. W kategorii średniej szybkości wysyłania danych po raz kolejny na szczycie znalazło się Orange. Tym razem wynik Pomarańczowego Operatora wyniósł 11,71 Mb/s. Orange mógł pochwalić się także najlepszym rezultatem w trzeciej kategorii, czyli wartości ping. Tym razem zwycięstwo przyniósł średni wynik 37,39 ms.
W czerwcu T-Mobile utrzymał pozycję lidera. Operatorowi udało się to dzięki osiągnięciu wyniku 26,67 Mb/s. Warto zauważyć, że poprawił on swój poprzedni wynik. T-Mobile nie powinien jednak osiąść na laurach. Po piętach wyraźnie depcze mu Orange, które wskakuje na drugie miejsce z wynikiem 26,44 Mb/s. Zdobywca drugiego miejsca wyprzedził tym samym Play, wicelidera w majowym zestawieniu. Konkurencja w kategorii średniej szybkości pobierania danych w czerwcu była jednak niezwykle wyrównana i o kolejności na podium, niczym w zawodach sprinterskich, decydowały wartości po przecinku.
Play nieznacznie oddalił się od pierwszych dwóch miejsc w tabeli, ponieważ czerwiec przyniósł temu operatorowi wynik 25,05 Mb/s. Listę po raz kolejny zamknął Plus (21,48 Mb/s), który zdaje się powoli nadrabiać zaległości.
Po dziesięciu miesiącach nastąpiła zmiana lidera w kategorii średniej szybkości wysyłania danych. Orange oddał koronę Plusowi, który z trzeciego, awansował na pierwsze miejsce. Wszystko dzięki osiągnięciu w czerwcowych pomiarach wyniku 12,37 Mb/s. Dotychczasowy lider uzyskał wynik niewiele słabszy i po raz drugi w tym miesiącu przegrał rywalizacji o ułamki. Potwierdza to zbliżony do Plusa wynik 12,22 Mb/s.
W dalszej części tabeli nastąpiły kolejne zmiany. T-Mobile z czwartego miejsca awansował na trzecie, dzięki rezultatowi 11,78 Mb/s. Najsłabiej tym razem wypadł Play, który zamknął notowanie wynikiem 11,56 Mb/s.
Ostatnia kategoria okazała się mniej emocjonująca, a raczej prezentująca stabilne osiągi poszczególnych operatorów. Czołowa pozycja należała do Orange, które poprawiło swój wynik i może pochwalić się najniższą wartością ping w Polsce (35,31 ms). Pomarańczowemu Operatorowi nieodłącznie towarzyszy T-Mobile, który osiągnął wynik 38,23 ms. Po raz kolejny na trzeciej pozycji uplasował się Play (40,7 ms), a czwartym operatorem w Polsce pod tym względem był Plus (43,99 ms).
Dzięki aplikacji mobilnej można mierzyć podstawowe parametry sieci komórkowej – między innymi poziom i jakość sygnału w zależności od technologii w jakiej pracuje urządzenie mobilne, informacje na temat operatora sieci komórkowej czy też państwie, na terenie którego znajduje się smartfon.
Źródło: RFBENCHMARK
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|