Osoby zarażone COVID-19 włączone do programu Domowej Opieki Medycznej (DOM), po zakończeniu izolacji, mają możliwość zwrotu pulsoksymetrów do placówki pocztowej - poinformowała Poczta Polska. Dotychczas zwrot ten był możliwy wyłącznie drogą kurierską, poprzez zgłoszenie w aplikacji PulsoCare, infolinię lub dedykowany adres e-mail.
Program DOM to system zdalnego monitoringu parametrów osób zarażonych COVID-19, których stan zdrowia pozwala na odbycie izolacji w domu. Umożliwia szybkie wykrycie pacjentów, którzy ze względu na pogorszenie stanu zdrowia powinni zostać skierowani na leczenie szpitalne. W ramach diagnostyki monitorowany jest poziom saturacji, czyli nasycenia krwi tętniczej tlenem.
Pacjenci otrzymują pulsoksymetry, a także korzystają z sytemu do przekazywania i monitorowania danych w Centrum Kontaktu DOM. W ramach współpracy z Ministerstwem Zdrowia, pocztowcy doręczyli już około 175 tys. pulsoksymetrów. Do tej pory zwrot urządzeń był możliwy wyłącznie drogą kurierską, poprzez zgłoszenie w aplikacji PulsoCare, infolinię lub dedykowany adres e-mail.
Obecnie Ministerstwo Zdrowia udostępniło ozdrowieńcom również opcję dostarczenia pulsoksymetru do dowolnej placówki pocztowej, urzędu (UP) lub filii (FUP), z wyłączeniem agencji pocztowych. Lista wszystkich placówek pocztowych gotowych do odbioru pulsoksymetrów (urzędów lub filii) jest dostępna na stronie placowki.poczta-polska.pl. Osoba, u której skończy się izolacja sama wybiera placówkę, do której odda pulsoksymetr. Ze względów bezpieczeństwa na poczcie będą przyjmowane wyłącznie urządzenie zapakowane w kopertę zwrotną, która została doręczona wraz z pulsoksymetrem.
Fot. gov.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Polska zajmuje 14. miejsce na świecie pod względem liczby wdrożonych robotów