Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polskie media internetowe odnotowały w I kwartale tego roku największą dynamikę wzrostu przychodów z reklam - 36% - w porównaniu do pozostałych mediów - wynika z szacunków firmy CR Media Consulting.

Przychody reklamowe mediów w ujęciu netto wzrosły w czwartym kwartale 2007 roku o 17,8% a w całym ubiegłym roku o 12,8% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego - donosi CR Media Consulting w swoim najnowszym raporcie.

Największe przychody uzyskali nadawcy telewizyjni, których wpływy zwiększyły się w roku ubiegłym o 16%. Wedlug CR Media stanowi to największy wzrost od czasów kryzysu rynku reklamy na przełomie wieku. Z kolei prasa i radio w skali całego rozwijały się wolniej niż średnia rynkowa – reklama w prasie wzrosła o 5% a w radio – 9%.

Zdecydowanie najszybsze tempo rozwoju notuje reklama internetowa, której skala wzrosła o 45% w stosunku do roku poprzedniego i aż 10-krotnie w ciągu ostatnich 5 lat. Takie tempo rozwoju sprawia, że internet szybko zwiększa swój udział w wydatkach reklamowych ogółem – w roku 2007 wyniósł on już blisko 5%, a w perspektywie kolejnych 3-4 lat internet wyprzedzać będą jedynie telewizja i prasa.

Polski rynek - szczególnie w przypadku reklamy w internecie - wydaje się odzwierciedlać trendy widoczne na amerykańskim rynku. Jak wynika z raportu Internet Advertising Revenue Report, opracowanego przez Interactive Advertising Bureau (IAB) i PricewaterhouseCoopers, w 2007 roku amerykańskie firmy zainwestowały w reklamę internetową ponad 21 miliardów dolarów - 26% więcej niż rok wcześniej. W ostatnim dziesięcioleciu inwestycje w reklamę online w USA wzrosły dwunastokrotnie - z 0.9 miliarda do 21.2 miliarda USD.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij