Niegdyś, była traktowana jako dodatkowa, uzupełniająca i mniej znacząca technika marketingowa, dziś, chyba żadna marka, której celem jest zdobycie zainteresowania i dużej ilości odbiorców, nie mogłaby bez niej zafunkcjonować w powszechnej świadomości potencjalnych klientów. Content marketing, bo o nim mowa, to kluczowe narzędzie budowania pełnej strategii marketingowej.
Content marketing to inaczej mówiąc marketing treści, którego głównym środowiskiem jest Internet. Jest to technika, której najważniejszym narzędziem jest treść, dodajmy - WARTOŚCIOWA treść, która odpowiada na potrzeby adresata. Nie należy w żadnym stopniu utożsamiać marketingu treści z tworzeniem tekstów na potrzeby SEO, czyli pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych pod kątem atrakcyjności dla robotów wyszukiwarki. Marketing treści adresowany jest bezpośrednio do potencjalnego klienta/odbiorcy. Jego założeniem jest przyciągnięcie uwagi, zainteresowania oraz zjednania odbiorcy przez publikowanie wysokiej jakości treści, która trafia w gusta i potrzeby grupy docelowej.
Content marketing to odejście od nachalnych reklam, które taśmowo wręcz rozsiane są na stronach internetowych i trafiają do szerokiej grupy odbiorców, z której większość z nich, nie stanowi tzw. targetu, a zatem nie jest zainteresowana przekazywaną zachętą, co w większości przypadków powoduje irytację, a zatem nie spełnia swojego zadania. Zupełnie przeciwnie działa marketing treści. Jego przekaz trafia do tych, którzy tych treści poszukują, którym potrzebna jest wiedza z danego tematu, która podana jest w sposób wyczerpujący i interesujący.
Marketing treści stał się w dzisiejszych czasach kluczowym elementem strategii marketingowej. Wiąże się to przede wszystkim z jego delikatnym charakterem, naturalną pozą i przekazem pozbawionym nachalności. Tradycyjne formy reklamy, głównie ze względu na swoją wszechobecność, przestały trafiać do odbiorców, a przede wszystkim wywołują poczucie braku zaufania.
Dzisiejszy klient, stojąc przed olbrzymimi możliwościami wyboru (związanymi z dużą konkurencją), preferuje samodzielną decyzję, nie musi już czekać aż ktoś podsunie mu gotowe rozwiązanie. Nachalna reklama wskazująca jedyne słuszne posunięcie traci na wiarygodności i spotyka się z oporem. Potwierdzają to badania OMG Metrics. Internauci zostali poproszeni o wskazanie swojego poziomu irytacji wyskakującymi okienkami z reklamami w środowisku internetowym. Ocena miała być dokonana w dziesięciostopniowej skali. Średnia not ukształtowała się na poziomie 6.
Marketing treści znacznie wykracza poza sztukę perswazji, na której bazują tradycyjne formy reklamy. Stwarza to olbrzymią przewagę CM nad innymi formami marketingu. Perswazja to bowiem nakłanianie, podsuwanie decyzji. Tymczasem, z o wiele większą skutecznością spotyka się budowanie pozytywnej relacji na zasadzie dialogu, równorzędnej komunikacji nadawcy komunikatu z jego odbiorcą.
Content marketing to swoista sztuka prowadzenia komunikacji. Dialog, który jest tu głównym kodem komunikacyjnym, pozwala na odsłonięcie potrzeb odbiorcy, a następnie dostarczeniu na tej podstawie rozwiązań. Nadawca treści nie ma intencji nakłonienia adresata do czegoś, czego on nie potrzebuje. Tradycyjna reklama bazuje na wytwarzaniu w odbiorcy poczucia potrzeby, marketing treści z kolei jej nie kreuje, a raczej odkrywa prawdziwe zapotrzebowanie, a następnie je zaspokaja. To właśnie cecha, która buduje zaufanie i poczucie chęci współpracy. CM pozbawiony jest jawnej manipulacji, którą odbiorcy źle postrzegają. Właśnie dlatego CM jest tak skuteczny.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|