Parlament Europejski przyjął dwa przełomowe akty prawne: akt o usługach cyfrowych (DSA) oraz akt o rynkach cyfrowych (DMA). Dokumenty mają chronić przed rozprzestrzenianiem nielegalnych treści, dezinformacją oraz innymi zagrożeniami społecznymi a także zapobiegać nieuczciwym praktykom biznesowym. Czy i w jaki sposób wpłyną na pracę agencji digitalowych i domów mediowych?
reklama
Komentarza udzieliła: Mariya Kallagova, Partner w Tribe47, agencji wyspecjalizowanej we wprowadzaniu na rynek i wspieraniu wzrostu firm z sektora e-commerce
Mimo że, postanowienia zawarte w aktach DSA i DMA są wymierzone głównie w cyfrowych gigantów, takich jak Google czy Meta, na pewno wpłyną również na działania marketingowe marek oraz agencji digitalowych czy domów mediowych.
Prawdopodobnie pierwszym odczuwalnym skutkiem tych zmian będzie ograniczona możliwość targetowania reklam i coraz wyższe koszty zakupu mediów, co obserwujemy na wymienionych platformach już od lat. Przykładowo, działania remarketingowe, czyli reklamy “przywracające” użytkownika na stronę, już nie są dostępne dla firm z sektora medycznego, choć kiedyś były.
Niemniej jednak, mam wrażenie, że to prawo skłoni marki do wykazywania się coraz większą kreatywnością i tworzenia treści autentycznych i przydatnych dla użytkowników.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Dzieci spędzają przed ekranami 11h tygodniowo. Niemal połowa rodziców nie wie jak je monitorować
|
|
|
|
|
|