Za event marketingiem kryje się coś więcej niż tylko organizowanie różnego rodzaju wydarzeń. To obecnie jeden z najpopularniejszych kanałów promocji marek, produktów czy idei. Event marketing stanowi przy okazji doskonały sposób na budowanie komunikacji z klientami i wizerunku firmy. Na czym to polega?
Wbrew pozorom event marketing nie jest żadnym nowym wynalazkiem. To koncepcja stara jak świat. Bowiem już od zarania dziejów organizacja eventów była sposobem na promocję, głównie władców albo kolejnych rządów. Od igrzysk olimpijskich i walk gladiatorów począwszy, przez turnieje rycerskie, a na paradach wojskowych i faszystowskich wiecach skończywszy. Event marketing rozumiany na współczesny sposób zaczął się na dobre w momencie rozkwitu massmediów, a więc prasy, radia i telewizji, a następnie internetu. Dzisiaj jest to bardzo skuteczna i bardzo prężnie rozwijająca się gałąź marketingu, z której coraz częściej korzystają marki i firmy.
Event marketing, mówiąc w dużym skrócie, polega na organizacji wydarzeń promocyjnych, imprez, marketingu sponsorskim. Organizacja eventów różnego rodzaju jest połączona z promocją marek i firm. To zatem nie tylko wyręczanie klientów w czasochłonnej i często uciążliwej pracy związanej z planowaniem i koordynowaniem wydarzeń promocyjnych, ale doskonały sposób na realizację marketingowych celów firmy. W trakcie takich wydarzeń marka zyskuje rozgłos medialny, dociera do szerokiego gron odbiorców, łatwiej jest skupić uwagę klienta i zainteresować go, a także przekazać mu maksymalnie dużo wiedzy na temat określonych produktów, usług czy idei.
O skuteczności event marketingu świadczy już choćby fakt, że do zawierania transakcji handlowych dochodzi podczas nieformalnych spotkań. Organizacja eventów stwarza zatem doskonałą okazję do zawierania owocnych współpracy z kontrahentami i pozyskiwania nowych klientów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|