Dla prężnie rozwijającego się rynku ubezpieczeń szykuje się kolejny korzystny rok. Aby ta optymistyczna wizja, przewidywana przez rynkowych analityków, się ziściła, ubezpieczyciele muszą uporać się z kilkoma drobnymi, acz bardzo istotnymi kwestiami.
Ubezpieczenie auta to obecnie obowiązek. Firmy takie jak brytyjska Lancaster Insurance posiadają liczne grono klientów, co pozwala na prężny rozwój usług (np. Classic Car Insurance, https://www.lancasterinsurance.co.uk/insurance/classic-car-insurance/). Według analiz, wzrost ten ma w dalszym ciągu trwać. Warunkiem jest jednak to, czy operujące w tym sektorze przedsiębiorstwa dostosują swoje usługi pod kątem sugerowanych przez ekspertów udogodnień.
Prognoza zmian
Zdaniem analityków z agencji Deloitte, podstawową kwestią, którą ubezpieczyciele powinni się zająć, jest uproszczenie procesu obsługi klienta. Obecnie w większości przypadków osoba ubezpieczająca swoje auto musi zmierzyć się z pewną, nierzadko ogromną, ilością biurokracji. Jeśli ubezpieczanie chcą zwiększyć liczbę potencjalnych klientów, powinny zatem zminimalizować ilość koniecznych formalności. Podobna rada dotyczy tego, w jaki sposób przedstawiane są produkty na rynku ubezpieczeń. Firmy mogłyby wiele zyskać, gdyby ich opisy były zrozumiałe nawet bez znajomości prawniczego czy też motoryzacyjnego żargonu.
Korzyści z elektroniki
Choć wspomniane wyżej kwestie nie wszędzie zostały zadowalająco rozwiązane, rynek ubezpieczeń samochodowych ma się dobrze. Analitycy uważają, że przyczyn tego stanu rzeczy można upatrywać się w dwóch czynnikach. Pierwszym z nich jest większa niż kiedykolwiek ilość drogich, elektronicznych komponentów montowanych w samochodach (źródło: https://www2.deloitte.com/us/en/pages/financial-services/articles/insurance-industry-outlook.html). Ich samodzielna naprawa jest praktycznie niemożliwa, zatem ubezpieczenia stają się bardzo opłacalną sprawą. Druga kwestia to rosnąca ilość posiadaczy aut – obecnie zdarza się, że na jedną osobę przypada nawet kilka pojazdów.Dzięki tym czynnikomwartość rynku ubezpieczeń aut wciąż rośnie, co przekłada się na wzrost całego sektora ubezpieczeń – w zeszłym roku w samych USA wart on był aż 704 miliardy dolarów.
Specjaliści uważają, że przed ubezpieczycielami stoi wyzwanie w postaci uproszczenia sposobu obsługi klientów. Jeżeli mu sprostają, to może się okazać, że rok 2018 będzie dla nich jeszcze korzystniejszy niż poprzedni.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|