Jeszcze kilkanaście lat temu nikt nie przypuszczał, że będzie obserwatorem tak szybkiego rozwoju Internetu oraz różnego rodzaju form elektronicznego przekazu informacji. Wraz z pojawianiem się nowych technologii, a także rozwojem istniejących już sieci komputerowych oraz sposobów przekazywania danych, powszechnym stało się posiadane w każdym prawie domu komputera lub innego sprzętu elektronicznego z dostępem do Internetu.
W ślad za tym zmienić musiały się też sposoby, za pomocą których dostarczany jest odbiorcom przekaz informacyjny, w tym zwłaszcza – przekaz marketingowy i reklamowy. W miejsce tradycyjnie wykorzystywanych form przekazu – broszur i ulotek reklamowych, a także innego rodzaju materiałów poligraficznych – pojawiać zaczęły się multimedialne formy oddziaływania na odbiorcę, takie jak filmy promocyjne, filmy marketingowe, filmy instruktażowe, a także różnego rodzaju formy interaktywne, angażujące uwagę oraz zmysły docelowych odbiorców komunikatu. Po tego rodzaju formy promocji i reklamy sięgać zaczęli przedsiębiorcy z różnych branż, zwracając przede wszystkim uwagę na to, czy pozostają one skuteczniejsze od dotychczas stosowanych metod marketingowych.
Aby odpowiedzieć sobie na pytanie, jakiego rodzaju działalność reklamować można za pomocą filmów promocyjnych, uświadomić sobie należy podstawową rzecz. Internet i multimedialne formy przekazu pozwalają w szybki sposób dotrzeć z przygotowanym materiałem nawet do setek tysięcy użytkowników. Według agencji interaktywnej MediaWIN filmy promocyjne są obecnie najlepszą formą promocji. Nie oznacza to jednak, aby zawsze ilość wyświetleń materiału przekładała się bezpośrednio na wzrost sprzedaży albo nawet tylko większe zainteresowanie oferowanymi towarami lub świadczonymi usługami.
Czasem może być i tak, że większe efekty da film promocyjny skierowany do wąskiego grona wyselekcjonowanych odbiorców, aniżeli film ogólnodostępny w mediach i serwisach społecznościowych. Wszystko to oczywiście zależeć będzie przede wszystkim od branży, w jakiej na co dzień działa przedsiębiorstwo, a także tego, jak wysoce specjalistyczne towary lub usługi oferuje swoim odbiorcom. W obu tych przypadkach korzystnym zabiegiem będzie stworzenie filmu promocyjnego, jednakże diametralnie różnić się będą metody jego rozpowszechniania i dystrybucji.
Im bardziej uda nam się wyselekcjonować grupę docelową odbiorców przygotowanego materiału, tym łatwiej będzie nam zyskać ich zainteresowanie przedstawioną ofertą. W przypadku natomiast towarów i usług o charakterze powszechnym, gdzie nie tylko niemożliwym, ale też niepożądanym jest wyodrębnianie wąskiej grupy docelowej odbiorców, większe efekty przyniesie taki sposób rozpowszechniania materiału promocyjnego, który pozwoli trafić z nim do jak największej liczby odbiorców.
W tym też celu wykorzystać będzie można przede wszystkim media społecznościowe, ogólnopolskie portale internetowe, a także serwisy multimedialne typu youtube oraz dailymotion. Jak była o tym jednak już wyżej mowa – o ile różny będzie sam sposób przekazu przygotowanych treści, o tyle jednak w większości przypadków opłacalnym będzie stworzenie samego filmu promocyjnego, który w korzystnym świetle przedstawi prowadzoną przez nas działalność gospodarczą.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|