Jak dużo treści wideo oglądają w sieci polscy internauci? Według szacunków Polak średnio ogląda ich około godziny dziennie. Wzrost konsumpcji tego typu treści rośnie z roku na rok o około 20%. Bez wątpienia drzemie w tym duży potencjał reklamowy.
W Internecie roi się od różnego rodzaju treści wideo. Dzisiaj też każdy może być ich twórcą. Okazuje się, że pomysł i kreatywne podejście są często o wiele cenniejsze od profesjonalnego sprzętu i kwalifikacji zawodowych. Wystarczy smartfon ze średniej półki, aby zostać twórcą treści i zdobywać publiczność. Zjawisko wykorzystują oczywiście platformy reklamowe i chętnie tworzą filmy i animacje lub też współpracują z popularnymi twórcami treści w sieci. Wbrew pozorom filmy reklamowe nie muszą być wyświetlane odpłatnie w kanałach stricte reklamowych. Prowadzenie firmowego vloga, zamieszczanie filmów recenzji klientów, filmików produktowych z instrukcją użycia, montażu itp. są świetną formą reklamy internetowej i posiadają wartość praktyczną. Popularność i powszechność serwisów społecznościowych tylko potęguje potencjał tego rodzaju reklamy.
Film czy animacja reklamowa to nie tylko obraz, ale również muzyka. Twórcy takich materiałów bardzo chętnie dodają tła muzyczne, aby wzbogacić obraz ruchomy o warstwę dźwiękową. Fachowo dobrana muzyka do filmu nadaje ton produkcji. Film ma mieć charakter optymistyczny i pozytywny, profesjonalny i stonowany, a może romantyczny i melancholijny? Podkłady muzyczne potrafią jak nic inne nadać ton filmom lub spotom reklamowym. – Muzyka w filmie czy animacji jest jednym z filarów dobrej ich konstrukcji, w skład której wchodzi przekaz (treść), obraz i dźwięk – mówi właściciel Front Music, banku muzyki produkcyjnej, w którego ofercie jest muzyka do filmów, animacji i spotów reklamowych. Muzyka to istotny element, który może w magiczny niemal sposób sprawić, że spot czy animacja zwraca swoją uwagę i przemawia do duszy widza. Może przywoływać pozytywne wspomnienia lub kojarzyć się z zaufaniem czy fachowością.
Dwadzieścia lat temu stworzenie filmu czy animacji wymagało posiadania drogiego sprzętu, oprogramowania i sporych umiejętności. Dzisiaj twórcą może być każdy. Ogólnodostępne darmowe narzędzia dają spore możliwości. A nawet amatorskie filmy reklamowe mogą być skuteczne. Profesjonalne filmy do tanich form promocji nie należą, jednak filmy aby spełniały swoją funkcję promocyjną nie muszą być profesjonalne. W wielu przypadkach paradoksalnie to właśnie amatorski wideo marketing może przynosić zaskakujące efekty (np. marketing wirusowy), a słowami kluczami są: spontaniczność i wiarygodność.
Oczywiście nie każdy produkt będzie wpisywał się w spontaniczny charakter, ale z pewnością kreatywność tutaj ma szerokie pole do popisu. Tania reklama może pozornie kojarzyć się z niską jakością, jednak pamiętajmy, że oryginalność i twórcze podejście to dźwignia reklamy.
Źródło: Front Music
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Chatboty w Polsce 2020: 34 proc. respondentów woli rozmawiać z botem niż z człowiekiem
|
|
|
|
|
|