Znacznie częściej mężczyźni niż kobiety, nie wydają jednak na ten cel zawrotnych kwot. W świetle polskiego prawa przyjmowanie zakładów online jest tymczasem wciąż nielegalne.
reklama
Z badania przeprowadzonego przez firmę IMAS International wynika, że 21 proc. polskich internautów obstawia wyniki rozgrywek sportowych online. 6 proc. czyni to bardzo często, kolejne 15 proc. robi to czasami. Jak można było się spodziewać częściej w tego typu rozrywce udział biorą mężczyźni niż kobiety - 33 proc. pytanych mężczyzn i 8 proc. pytanych kobiet przyznało się do obstawiania wyników.
Największą popularnością zakłady cieszą się wśród osób w wieku 25-34 lata - odsetek wynosi tutaj 29 proc. W przypadku osób w przedziale od 45 do 54 lat wynosi on 19 proc., najmłodsi (18-24 lata) stawiają pieniądze prawie równie często (18 proc.).
Jeśli chodzi o wykształcenie, to najczęstszymi klientami serwisów hazardowych są osoby po szkole średniej lub policealnej - przyznał się do tego blisko co czwarty biorący udział w badaniu. 22 proc. badanych miało wykształcenie podstawowe, gimnazjalne lub zawodowe. Najmniejszą popularnością ta forma aktywności cieszy się wśród osób z wykształceniem wyższym - korzysta z niej 14 proc. osób. Tendencja do częstości zakładów rośnie wraz z wysokością wynagrodzenia.
Zaskoczenia nie ma, jeśli chodzi o typowane przez internautów dyscypliny. Aż 90 proc. badanych przyznało do obstawiania wyników meczy piłki nożnej. Znacznie dalej są koszykówka, hokej, piłka ręczna, siatkówka czy skoki narciarskie (od 24 do 27 proc.). Nie miała znaczenia płeć osób biorących udział w badaniu. 75 proc. ankietowanych typuje wyniki tak krajowych, jak i zagranicznych zawodów. Tylko polskimi zajmuje się 16 proc., a tylko zagranicznymi 9 proc. osób.
Internauci korzystają z serwisów zagranicznych, gdyż polskie prawo zabrania świadczenia tego typu usług nad Wisłą. Najczęściej wybieranym jest Bwin - korzysta z niego 42 proc. badanych. Patrząc na wydawane przez internautów kwoty, należy uznać, że obstawianie wyników rozgrywek sportowych ma charakter czysto rozrywkowy. 81 proc. badanych wydaje na ten cel mniej niż 100 złotych miesięcznie. Znalazła się jednak 3-procentowa grupa, która przeznacza powyżej tysiąca złotych.
Badanie Omnibus-Online (www.omnibus-online.pl) przeprowadzone zostało przez IMAS International w dniach 17-21 lutego 2011 roku techniką ankiety internetowej CAWI, na reprezentatywnej dla użytkowników internetu próbie (506 osób w wieku 18–54 lat). Dobór do próby losowo-kwotowy.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*