Państwowy Instytut Badawczy NASK przygotował raport dotyczący postrzegania sztucznej inteligencji. Z jednej strony liczymy, że AI zapewni nam większy komfort i bezpieczeństwo, z drugiej obawiamy się, że nas zastąpi...
reklama
Raport Działu Badań Rynku i Opinii Thinkstat NASK Sztuczna Inteligencja w społeczeństwie i gospodarce. Analiza wyników ogólnopolskiego badania opinii polskich internautów wskazuje, że zdecydowana większość (89,2%) badanych przez NASK internautów zetknęła się z terminem „sztuczna inteligencja”. Jedynie 4,1% respondentów odpowiedziało, że nie miało styczności z takim pojęciem.
Badani przez NASK internauci określili priorytetowe, ich zdaniem, zadania, do których należałoby zaprząc nową technologię. Wśród najczęściej wymienianych było:
Dlatego prawie połowa (47,3%) respondentów oczekuje, że powstaną regulacje, chroniące dzisiejsze miejsca pracy przed automatyzacją przez pracodawców.
Termin “sztuczna inteligencja” powstał w latach 50. ubiegłego wieku i od tamtego czasu jest przedmiotem gorących dyskusji eksperckich wśród badaczy i profesjonalistów. Obecnie jako SI rozumie się zaprojektowane przez człowieka skomplikowane systemy, które są w stanie działać bez ludzkiego nadzoru. Sztuczna inteligencja wkroczyła już do wielu dziedzin, m.in. do komunikacji, marketingu, informatyki czy wojskowości.
Zdaniem ekspertów w niedługim czasie może znaleźć zastosowanie w takich branżach, jak medycyna, energetyka, rozrywka, transport, edukacja, cyberbezpieczeństwo, usługi eksperckie czy rolnictwo.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*