Współczesne standardy prowadzenia firmy uwzględniają profesjonalne usługi informatyczne. Od najprostszych urządzeń multimedialnych, po zaawansowane systemy zarządzania informacjami w ramach firmy – wszędzie tam, na bieżąco potrzebne jest wsparcie specjalistów. W rękach przedsiębiorstwa pozostaje więc wybór: czy lepiej postawić na informatyka zatrudnionego na stałe, czy może skorzystać z opcji outsourcingu? Czy usługi informatyczne prowadzone przez zewnętrzną firmę są zawsze lepszym rozwiązaniem?
Outsourcing daje zdecydowanie większą swobodę kontrolowania kosztów obsługi informatycznej. W wielu przypadkach, stała obecność informatyka w firmie nie jest konieczna. Usługi informatyczne realizowane są tylko w przypadkach awarii lub chęci optymalizacji jakiegoś aspektu działalności firmy. Wiele usług informatycznych prowadzonych jest na zasadzie abonamentu – firmę na stałe wspiera szereg specjalistów z różnych dziedzin informatyki, dzięki czemu obsługa jest zawsze zróżnicowana i firma ma dostęp do specjalistów z różnorodnym doświadczeniem. Dzięki temu reakcja na występujące chwilowo problemy może być sprawniejsza i skuteczniejsza, niż w przypadku pojedynczej osoby, zatrudnionej na stanowisku informatyka w firmie.
Usługi informatyczne prowadzone przez firmę zewnętrzną dają nam także dużą pewność, że w razie krytycznych awarii, zawsze w naszym zasięgu jest ekspert, który zapewnia wsparcie techniczne. Informatyk na etacie może zwyczajnie zachorować lub być na urlopie, a wówczas i tak firma będzie zmuszona zlecić usługi informatyczne zewnętrznie.
Do jednych z najczęściej wykorzystywanych usług informatycznych należą te, dotyczące wdrażania i obsługi systemów ERP. To świetny przykład, pokazujący przewagę firm outsourcingowych nad informatykami, zatrudnianymi na etat. Specjalizowanie się w systemach ERP dotyczy informatyków, którzy mają doświadczenie szczególnie w tym zakresie. Zatrudnianie pracownika wyłącznie do doraźnej obsługi systemu wydaje się posunięciem mało ekonomicznym. Usługi informatyczne prowadzone przez firmę z bogatym portfolio zapewni nam jakość usług, o którą czasem ciężko wśród dostępnych na „firmową kieszeń” specjalistów na rynku pracy…
Oczywiście outsourcing nie zawsze jest jedynym wyjściem. Jeśli ilość zleceń i ich częstotliwość jest duża oraz pole do optymalizacji jest również bardzo szerokie, warto pomyśleć o zatrudnieniu własnego informatyka. Jakie są tego zalety? Profesjonalista w zespole może zapewnić nam stałe usługi informatyczne w każdym aspekcie funkcjonowania firmy – on sam wyszuka problemy, punkty zapalne, wąskie gardła, albo szanse na udoskonalenie, a następnie będzie wdrażał odpowiednie działania. Firma outsourcingowa wykonuje zaś konkretne zlecenie – to my musimy zlokalizować problem, a następnie zlecić jego naprawę. To działanie w wąskim zakresie, skuteczne, ale niekoniecznie progresywne.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|