Jak sprostać wyzwaniom tzw. ostatniej mili kurierskiej? Jak zapewnić dostawę, która zachęci klientów do korzystania z usług danej formy operatorskiej?
reklama
Wyzwania związane z ostatnią milą kurierską bezpośrednio determinują dynamiczny rozwój rynku e-commerce. Ostatnia faza dostawy realizowana przez kuriera jest coraz trudniejsza. Segment B2C z uwzględnieniem przesyłek do domów odnotowuje wzrosty, mimo że konsumenci coraz więcej czasu spędzają poza swoim miejscem zamieszkania, dlatego niezbędne jest poszukiwanie alternatyw. Z drugiej strony, cena przesyłki od kilku lat jest na zbliżonym poziomie, a same koszty realizacji usług sukcesywnie rosną.
Wyzwaniem, przed którym stają firmy kurierskie, jest optymalizacja ostatniej mili między innymi poprzez punkty odbioru. Automat zawsze daje możliwość pozostawienia nie tylko jednej, ale również wielu przesyłek. Implementacja takiego rozwiązania pozwala kurierom dodatkowo realizować optymalizację kosztową, oczywiście przy odpowiednim nasyceniu wolumenem przesyłek.
Rynek e-commerce w Polsce rośnie w iście zawrotnym tempie. Zgodnie z przewidywaniami, jego wartość za cały 2019 r. osiągnie 50 mld zł. Z danych Poczty Polskiej wynika, że już co piąta osoba decyduje się na odbiór przesyłki poza domem. Każda lokalizacja dogodna dla konsumenta jest słuszną lokalizacją, a na ostateczną decyzję o instalacji urządzenia składa się szereg czynników. Nie brakuje miejsc, w których automaty funkcjonują w bezpośrednim sąsiedztwie placówek manualnych. Znajdują się także po różnych stronach skrzyżowania, w drodze z przystanku autobusowego do domu czy nieopodal parkingu, z którego korzysta potencjalny klient. Nadzór nad procesem doboru lokalizacji w zakresie wdrażania usługi jest kluczowy z perspektywy operatora.
Kolejnym aspektem, na który warto zwrócić uwagę, jest pełna automatyzacja rozwiązań kurierskich. W niedalekiej przyszłości pojawi się coraz więcej systemów, które będą weryfikować obecność odbiorcy w domu jeszcze przed wizytą kuriera, oraz przekierowań bezpośrednio do urządzeń. Zaawansowane projekty badają możliwość wpuszczenia kuriera do domu pod nieobecność konsumenta, a celem wszelkich rozwiązań jest pozostawienie paczki jak najbliżej klienta.
Celem operatorów jest natomiast zwiększenie świadomości wśród odbiorów o realizacji usług nieopodal ich miejsca zamieszkania oraz skuteczne informowanie, że przesyłkę danej firmy można odebrać w danej lokalizacji. Stworzenie otwartej sieci dla wielu kurierów idzie w parze z kompleksowością rozwiązania. Stoją za tym pełna integracja połączeń, oprogramowanie na urządzeniach i narzędzia zarządzające.
Autor: Michał Czechowski, prezes zarządu SwipBox Polska
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|