W trzecim kwartale tego roku do chińskich sklepów dostarczono niemal 24 mln smartfonów - poinformowało Strategy Analytics.
Według najnowszych wyliczeń Strategy Analytics Chińczycy kupili w trzecim kwartale 2011 roku łącznie 23,9 mln smartfonów. To o około 600 tys. więcej niż mieszkańcy Stanów Zjednoczonych.
Najpopularniejszym dostawcą telefonów na azjatyckim rynku wciąż jest Nokia, która tylko w ubiegłym kwartale sprzedała tam 6,8 mln tego typu urządzeń. Drugie miejsce zajął Samsung (4,2 mln), który jednak znacznie wyprzedza fińskiego producenta, jeśli chodzi o smartfony.
To właśnie bardziej zaawansowane urządzenia najszybciej zyskują w Chinach popularność. Szacowana liczba smartfonów na tamtym rynku zwiększyła się aż o 58% w ciągu zaledwie kwartału. Według analityków odpowiedzialne są za to przede wszystkim stosunkowo tanie, a przez to łatwiej dostępne smartfony wyposażone w platformę Android.
Niedawno również Acer zapowiedział, że zamierza w najbliższych latach wykorzystać potencjał Chin. Dzięki integracji z firmą Founder Technology oraz istotnymi inwestycjami na tamtym rynku Acer chce zwiększyć sprzedaż swoich komputerów nawet o 25%. Pierwsze efekty ponad dwuletnich prac tajwańskiej korporacji mają być widoczne jeszcze przed końcem tego toku.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|