Nie ma jednej definicji "social media", która byłaby użyteczna dla osób zajmujących się internetem w sposób komercyjny - uważają przedstawiciele projektu, który został powołany w tym miesiącu w celu diagnozowania tego zjawiska. Grupa ekspercka, w skład której weszły firmy badawcze, agencje reklamowe, domy mediowe i media ogólnopolskie, postawiła przed sobą zadanie opracowania standardów badania mediów społecznościowych w Polsce.
reklama
Głównym celem grupy jest stworzenie standardu, który połączy rozwiązania akademickie i komercyjne, spełniając oczekiwania płynące od ostatecznych odbiorców tego typu badań, przede wszystkim agencji marketingowych i domów mediowych.
Wynikiem prac będzie opisanie standardów pod postacią wzorcowego raportu "Diagnoza Social Media 2010. Social Media jako źródło wiedzy o konsumentach". Będzie on zawierał opis narzędzi i metodologii oraz dane zebrane i opracowane do października 2010 roku w ramach wzorcowego projektu badawczego.
- Inicjatywa związana z powstaniem Grupy Roboczej Diagnoza Social Media 2010 ma na celu przyśpieszenie i usystematyzowanie prac związanych z analizą social media i ich wpływu na upowszechnianie i kształtowanie opinii oraz ogólnie pojętą komunikację – mówi Albert Hupa, Prezes Interactive Research Center, inicjator projektu.
Obecnie samo pojęcie "social media" jest dowolnie interpretowane przez agencje reklamowe, PR, zajmujące się pozycjonowaniem serwisów, inwestorów, dziennikarzy, blogerów i samych uczestników dyskusji online. Wielość opinii na ten temat nie sprzyja zrozumieniu znaczenia mediów społecznościowych, a co za tym idzie ich biznesowemu pozycjonowaniu. Uporządkowanie wiedzy ułatwi porozumienie pomiędzy rynkiem usług opartych o social media a inwestorami, którzy angażują budżety reklamowe, HR i wsparcia sprzedaży w działania związane z tym obszarem.
Raport stworzony przez niezależne konsorcjum ma zawierać potrzebną definicję mediów społecznościowych, a także określi, jak powinno się badać poszczególne przestrzenie internetu, aby uzyskać maksimum wiedzy na temat wpływu komunikacji online na zachowania, postawy i oczekiwania konsumentów oraz relacje pomiędzy nimi.
Z jednej strony raport może stać się zbiorem dobrych praktyk, a z drugiej może wykazać najczęściej popełniane przez badaczy i strategów błędy. Raport ukaże się na rynku pod koniec 2010 r. Trwają prace związane z pozyskaniem funduszy i partnera mediowego, którzy wesprą wydanie publikacji.
Do czasu kolejnego spotkania, które odbędzie się w pierwszej połowie lipca, Grupa Ekspercka reprezentowana będzie przez inicjatora, tj. Interactive Research Center Sp. z o.o. W dalszej kolejności uczestnicy wybiorą radę i zespoły redakcyjne, które przejmą zadania związane z redakcją poszczególnych części Raportu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|