Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Chatbot Facebook Messenger

25-03-2019, 07:23

Wiele razy używaliśmy Facebooka oraz jego popularnego komunikatora do przesyłania informacji znajomym. Popularność darmowej aplikacji jest coraz większa między innymi ze względu na wygodę jej użytkowania oraz możliwość jej instalacji na telefonie, co sprawia, że jest zawsze “pod ręką”. Jesteśmy przyzwyczajeni do odbierania i wysyłania krótkich informacji, zdjęć czy filmików.

Chociaż ta forma komunikacji jest podobna do e-mail, czy sms, istnieją jednak pewne znaczące różnice. Dlatego mówi się, że jest to nowa droga komunikacji w docieraniu do klientów.
Wdrożenie widgetu czatu Facebook Messenger na stronie internetowej daje całkiem nowe możliwości:

  1. Otrzymujemy wszystkie informacje o rozmówcy. Facebook wysyła nam tożsamość osób wysyłających wiadomości na naszą stronę, w tym dane kontaktowe, a nawet zdjęcie profilowe. Ta możliwość wyróżnia czat Facebook Messenger, ponieważ na innych platformach czatowych, jeśli użytkownik zamknie przeglądarkę, marketerzy nie mają informacji o tym, z kim prowadzą rozmowę.
  2. Możemy wysyłać rozmówcom powiadomienia o nowych produktach, czy kodach rabatowych.

W przypadku, gdy prowadzimy rozmowy z klientami za pomocą Facebookowego czatu możemy wysyłać wiadomości i powiadomienia do użytkowników z którymi rozmawialiśmy wcześniej.
Chatboty Messenger mogą pomóc nam odzyskać zasięg i zaangażowanie użytkowników Facebooka. Wiadomości przesyłane przez Facebook Messenger są bowiem częściej czytane niż inne reklamy, czy wiadomości przesyłane drogą mailową.
Wiele firm wykorzystuje je do przesyłania powiadomień o nowych produktach, czy też informacji o nowych wpisach blogowych. Wszystko zależy od tematyki oraz branży.
Facebook Messenger daje możliwość podziału odbiorców na segmenty wg. zainteresowań, czy wieku, co pozwala na wysyłanie bardziej spersonalizowanych treści.

chatbot messenger w telefonie

źródło: mysocialseller.com

Coraz większe znaczenie w marketingu i handlu ma budowanie relacji. Chatboty w tym temacie są bardzo pomocne. Nawet, jeśli mamy dobrze rozwinięty dział obsługi klienta, musimy liczyć się też z pewnymi ograniczeniami. Klienci często wysyłają zapytania w godzinach wieczornych, gdy infolinia jest wyłączona. Zaś zaimplementowanie Chatbota na naszej stronie pozwala na:

  • Umożliwienie klientom szybkiego i łatwego dostępu do podstawowych informacji, zwiększając wygodę naszej oferty.
  • Możliwość uzyskania szybkiej odpowiedzi 24 godz. na dobę, przez cały tydzień, czyli 365 dni w roku.
  • Odciążenie pracowników obsługi klienta od udzielania odpowiedzi na często pojawiające się pytania.
  • Pozwala to na skupieniu się im na bardziej skomplikowanych problemach z klientami.

Chatboty potrafią odnaleźć się dziś w każdym rodzaju biznesu, ich niski koszt wdrożenia, elastyczność w stosunku do osiąganych efektów sprawia, że ich popularność stale rośnie.
Nie chcąc pozostać w tyle za konkurencją warto więc zapoznać się z nimi już dziś.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:





fot. Binance







fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmytag Facebook Messengertag chatbot