Baza 90 mln produktów sprzedanych na Allegro ma pomagać zarówno sprzedającym, jak i kupującym. Według twórców narzędzia Indeks Aukcyjny Cenostat da się porównać z Warszawskim Indeksem Giełdowym.
reklama
Według ostatnich danych Gemiusa zakup na aukcjach internetowych deklaruje 80% kupujących, którzy stanowią prawie 60% internautów. Popularność tego typu formy handlu w sieci postanowili wykorzystać twórcy narzędzia Cenostat, którzy stworzyli system dostarczający użytecznych informacji dla użytkowników platform aukcyjnych, przy okazji na tym zarabiając. Przez 12 miesięcy Cenostat gromadził dane dotyczące aukcji na Allegro. Ważna była kwota wystawienia przedmiotu i kwota końcowa, za którą został on ostatecznie sprzedany. Dane te posłużyły do stworzenia wykresów oraz raportów, które mają pomagać allegrowiczom w sprzedaży i zakupach.
Na podstawie informacji zebranych przez Cenostat sprzedający mają uzyskać lepsze rozeznanie w cenach, z jakimi wystawiać produkty w stosunku do cen, w jakich istnieje duże prawdopodobieństwo ich sprzedaży. Dla kupującego serwis ma z kolei wytyczać opłacalność zakupu - wykresy przedstawiające wzrosty i spadki cen kategorii mają pozwolić na korzystny zakup.
Dane zostały podzielone na 27 kategorii, które dalej dzielą się na podkategorie i konkretne produkty. Łącznie w bazie znalazło się 90 mln produktów.
Twórcy narzędzia stworzyli specjalny Indeks Aukcyjny Cenostat (IAC), który jest wskaźnikiem przedstawiającym natężenie handlu w serwisie aukcyjnym Allegro i ma funkcjonować podobnie jak wskaźniki giełdowe.
- Chcemy dostarczać informacji, które naszym zdaniem mogą być użyteczne dla użytkowników Allegro oraz osób, które z tego serwisu nie korzystają. Używając porównania ze świata finansów, Allegro jest trochę jak giełda, a dla użytkowników giełdy oprócz informacji o ofertach ważna jest też wiedza o zawieranych transakcjach – ich ilości oraz cenach transakcyjnych, ponieważ stanowią one często punkt odniesienia dla ich decyzji zakupowych lub sprzedażowych. Nie zawsze, ale często - tłumaczy Bartosz Markiewicz z Cenostat.pl.
Użytkownik, chcąc skorzystać z usług Cenostat.pl, będzie płacić kredytami, które kosztują od 25 gr do 1,85 zł (w zależności od pakietu). Wygenerowanie raportu według własnych kryteriów kosztuje 1 kredyt. Z uwagi na wersję beta serwisu każdy z nowych użytkowników otrzyma 5 bezpłatnych kredytów.
- Planujemy obsługiwać też inne serwisy aukcyjne w Polsce, a także za granicą, ale w tej chwili nie chcemy się deklarować, kiedy to nastąpi, ponieważ jesteśmy skupieni na promocji i rozwoju naszego podstawowego produktu, jakim jest Cenostat.pl - dodaje Markiewicz.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|