Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Budowanie marki w e-commerce – o co należy zadbać?

06-04-2018, 10:12

Budowanie siły marki jest jednym z najważniejszych elementów sukcesu w e-commerce. Wystarczy spojrzeć na własne nawyki – każdy ma sklepy, do których lubi wracać lub które chce sprawdzić ze względu na pozytywne opinie. Na szczęście markę można zbudować praktycznie od zera, jeżeli w konsekwentny sposób będzie się prowadzić określone działania. W tym artykule wyjaśnimy, jakie kroki należy podjąć, by osiągnąć ten cel.

kobieta

Budowanie siły marki jest jednym z najważniejszych elementów sukcesu w e-commerce. Wystarczy spojrzeć na własne nawyki – każdy ma sklepy, do których lubi wracać lub które chce sprawdzić ze względu na pozytywne opinie. Na szczęście markę można zbudować praktycznie od zera, jeżeli w konsekwentny sposób będzie się prowadzić określone działania. W tym artykule wyjaśnimy, jakie kroki należy podjąć, by osiągnąć ten cel.

Znaczenie konwersji wspomaganej

Jak skutecznie zadbać o budowanie marki w e-commerce? Przede wszystkim trzeba uświadomić sobie znaczenie konwersji wspomaganej, czyli uzyskanej za pomocą więcej niż jednego kanału. Pamiętajmy bowiem, że współczesny klient podczas internetowych zakupów kieruje się nie tylko pozycją strony w wyszukiwarce. Kiedy już trafi do naszego sklepu ujrzawszy go w wynikach wyszukiwania, będzie chciał porównać jego ofertę z konkurencją, używając do tego porównywarki cen. Pozyskać nam uda się go wtedy, gdy również po dokładnym sprawdzeniu propozycji innych sklepów, w dalszym ciągu będzie chciał wrócić do naszego!

Z tego właśnie powodu do solidnej podstawy, jaką jest efektywne pozycjonowanie należy dodać zadbanie o interesującą i atrakcyjną cenowo ofertę. Gdy dodamy do tego jeszcze wysoką jakość obsługi, na pewno uda nam się zyskać uznanie klientów. Dzięki temu z czasem zaczną do nas wracać, niejako już przyzwyczajeni do wysokiej jakości naszych usług. Jest to możliwe do osiągnięcia nawet w warunkach bardzo dużej konkurencji, ale wymaga odpowiedniej strategii.

Kampania na wielu frontach

Elementem budowania marki w sieci jest oczywiście także marketing internetowy. Tutaj również pozycjonowanie należy potraktować jako fundament dla kompleksowego zestawu działań. Obecnie mamy dostęp do naprawdę ogromnej ilości narzędzi, których mądre zastosowanie pozwoli na konkurowanie ze sklepami, które już zdążyły sobie markę wyrobić. Warto skorzystać z usług firmy SEO, która dobrze rozumie złożoność współczesnego marketingu w internecie i stale śledzi jego rozwój.

Bardzo dobrym przykładem takiej firmy jest NPROFIT, która oprócz pozycjonowania oferuje także między innymi prowadzenie kampanii AdWords oraz blogów. Na jej stronie internetowej można zapoznać się z case studies, które dobrze prezentują skuteczność prowadzonych przez nią wielopoziomowych działań. Co ciekawe, ta firma prowadzi również własny sklep internetowy, dlatego wszystkie proponowane przez nią rozwiązania zostały najpierw przetestowane praktycznie.

Pozycjonowanie wsparte silną marką kluczem do sukcesu

Zalety pozycjonowania wspartego silną marką są nie do przecenienia. Dzięki temu wysoka pozycja strony w wynikach wyszukiwania może zadziałać jeszcze efektywniej – wtedy klient wpisując zapytanie, nie tylko widzi naszą stronę jako jedną z pierwszych, ale też i automatycznie skojarzy ją z wysokiej jakości usługami. Uzyskanie takiego efektu wymaga konsekwentnych, długotrwałych działań, dlatego warto zacząć je jak najwcześniej. Mamy nadzieję, że ten artykuł stanie się dla Państwa do tego inspiracją!

 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy