Po klientach kont Inteligo usługa płatności BILIX jest już także dostępna dla osób korzystających z bankowości elektronicznej iPKO - poinformowali przedstawiciele banku PKO BP.
Dzięki usłudze BILIX klienci mogą otrzymywać rachunki i faktury wyłącznie w formie elektronicznej i regulować je jednym kliknięciem za pośrednictwem internetowego dostępu do bankowego konta. Wraz z rachunkami i fakturami dostarczane są również inne materiały, które otrzymywali dotąd pocztą w formie papierowej: billingi, informacje o ofercie itp.
Co odróżnia BILIX od dotychczas proponowanych klientom form regulowania płatności?
W przypadku Polecenia Zapłaty transakcja, którą inicjuje wierzyciel, jest automatycznie realizowana przez bank dokładnie w dniu płatności. Korzystając z usługi BILIX, o momencie opłacenia rachunku decyduje klient. Natomiast w odróżnieniu od Zlecenia Stałego, gdzie przy płatnościach o zmiennych kwotach klient zobowiązany jest do wprowadzania właściwej kwoty należności bądź poinformowania o niej banku, w przypadku BILIX klient nie musi o tym pamiętać. Właściwa kwota będzie wpisana na fakturze wysłanej przez wierzyciela do banku i widoczna w internetowym koncie klienta. Opłaty za płatności realizowane w systemie BILIX będą pobierane jak za każdy inny przelew.
Jak działa usługa BILIX?
1. Dostawca (operator telekomunikacyjny, zakład energetyczny, itd.) zamiast wysyłać do klienta kopertę zawierającą rachunek lub fakturę i pozostałe materiały drukowane, dostarcza je w formie elektronicznej do KIR.
2. Otrzymane dane KIR grupuje i udostępnia bankowi.
3. Inteligo prezentuje klientowi otrzymane z systemu BILIX dane za pośrednictwem systemu bankowości internetowej.
4. Klient zapoznaje się z otrzymanymi rachunkami i fakturami i akceptuje (lub nie) poszczególne płatności.
5. Inteligo informuje KIR o statusie przetwarzania danego dokumentu, w tym o fakcie zaakceptowania bądź odmowie wykonania płatności.
6. KIR grupuje otrzymane z banków informacje i przekazuje je dostawcom w ustalonej formie.
7. Płatność (przepływ środków z tytułu opłaconych rachunków i faktur z banku klienta do banku dostawcy usług) realizowana jest standardowo poprzez system ELIXIR lub jako przelew wewnętrzny.
Podobne usługi są już świadczone przez banki w Europie Zachodniej. Duńska izba rozliczeniowa PBS (Payment Business Service Holding), która jest własnością banków, pośredniczy w przekazywaniu około 90% rachunków elektronicznych. Drugim przykładem jest OneVu – wspólne przedsięwzięcie uruchomione przez brytyjską izbę rozliczeniową Voca oraz firmę IT CheckFree Corporation.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*