Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Bankowość internetowa i zakupy najczęstszymi zajęciami internautów

03-04-2012, 13:43

Bankowość internetowa, poszukiwanie pracy oraz zakupy to główne zadania internautów z całego świata - wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę Ipsos Global Public Affairs.

robot sprzątający

reklama


Niemal 60% pytanych użytkowników z 24 państw przyznało, że w ciągu ostatnich 90 dni wykorzystywało internet do śledzenia stanu swoich finansów. Niewiele mniej, bo 48%, ankietowanych zrobiło w tym samym przedziale czasowym przynajmniej raz zakupy w sieci.

Czytaj także: Mobilne zakupy? Najlepiej bez aplikacji

- To proste i możesz to robić o dowolnej porze dnia, a transakcje zwykle nie są obciążone dodatkowymi opłatami - powiedział o bankowości internetowej Keren Gottfried z Ipsos Global Public Affairs. Usługi tego typu cieszą się największą popularnością w Szwecji, gdzie niemal 90% dorosłych ma konta w e-bankach.

W rankingu państw, gdzie internetowe banki są bardzo popularne (konta posiada około 75% mieszkańców), obok Francji, Kanady czy Australii znalazła się również Polska. W państwach takich, jak Niemcy czy Wielka Brytania, popularniejszy jest za to e-handel, a w ciągu trzech ostatnich miesięcy aż 74% mieszkańców wspomnianych państw kupiło coś przez sieć.

Choć zakupy grupowe nie cieszą się tak dużą popularnością, jak życzyliby sobie tego np. twórcy serwisu Groupon, niemal połowa ludzi na świecie kupiła coś online. Polska znalazła się natomiast na szczycie rankingu państw, których mieszkańcy w internecie przeglądają ogłoszenia o pracę. Do odwiedzania stron tego typu przyznaje się 61% Polaków, natomiast kolejne miejsca w zestawieniu należą do Węgier, Afryki Południowej i Meksyku.

Czytaj także: Straty Groupona większe niż początkowo podawano


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *